سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از درخواست این کمیسیون از قوه قضاییه برای تعیین شعبه ویژه جهت رسیدگی به شکایات پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت که گزارش جامع کمیسیون اصل ۹۰ درباره برخی تخلفات در دانشگاه آزاد به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

شکایت پذیرفته‌شدگان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد به قوه قضاییه ارجاع شد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از درخواست این کمیسیون از قوه قضاییه برای تعیین شعبه ویژه جهت رسیدگی به شکایات پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت که گزارش جامع کمیسیون اصل ۹۰ درباره برخی تخلفات در دانشگاه آزاد به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهرام پارسایی  اظهار کرد: یکی از تخلفات دانشگاه آزاد ثبت نام تعدادی از دانشجویان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و عدم پذیرش آنها بود. این افراد جزو قبولی‌های دانشگاه آزاد اعلام شدند، ثبت نام کردند، شهریه پرداخت کردند و رشته و محل تحصیلشان مشخص شد اما دانشگاه آزاد مجدداً پذیرش آنها را لغو کرد و همین باعث شد شکایت گسترده‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شود.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ چندین جلسه با مسئولین مربوطه از دانشگاه آزاد، سازمان بازرسی، مرکز پژوهش‌ها، وزارت بهداشت و سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کرد و نهایتاً در اینکه تخلف شده شکی نیست و تخلف محرز است این افراد یا نباید از ابتدا پذیرش می‌شدند و یا نباید رد می‌شدند. موضوع این است که دانشگاه آزاد حقی برای آنها ایجاد کرده است که باید پاسخگو باشد. بر همین اساس ما این موضوع را به سازمان سنجش واگذار کردیم که با تیمی از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مشکل این دانشجویان را حل کند.

پارسایی با بیان اینکه «۶۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد مشمول این شکایت هستند»، خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل داد و تصمیم گرفت این پرونده را به قوه قضائیه ارجاع کنند و بر همین اساس از طرف رئیس کمیسیون با آیت الله آملی لاریجانی مکاتبه شد و موضوع به اطلاع ایشان رسانده و درخواست شد در راستای جبران خسارات مادی و معنوی وارده به دانشجویان و خانواده‌های نگران آنها یک شعبه ویژه برای دانشجویان علوم پزشکی اختصاص یابد تا پیرو ارجاع پرونده شاکیان و وکلایشان بتوانند به دستگاه قضائی مراجعه کنند که امیدواریم در رسیدگی به این موضوع تسریع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سوءمدیریت و تخلفات دانشگاه آزاد گسترده‌تر از موضوع شکایت دانشجویان علوم پزشکی است»، ادامه داد: پرونده‌ای در باب مشکلات و تخلفات دانشگاه آزاد در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح شده است. در واقع ما به تخلفات دیگر دانشگاه آزاد رسیدیم که می‌تواند از نظر علمی نگران کننده باشد و از نظر حقوق شهروندی و بی عدالتی هم مشکلاتی به وجود آورده است. مثلاً سازمان سنجش فقط آزمون را برگزار می‌کند و مابقی کار را به دانشگاه آزاد واگذار می‌کند که ما در بررسی‌ها متوجه شدیم در مواردی در نمرات دست برده شده و افرادی در رشته‌هایی مثل پزشکی قبول شدند که با رتبه مورد نظر فاصله بسیار زیادی داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ پرونده تخلفات و سوء مدیریت را تکمیل خواهد کرد و مواردی مثل حادثه اخیر دانشگاه علوم تحقیقات و واژگونی اتوبوس دانشجویان را نیز در این گزارش خواهد گنجاند تا نهایتاً گزارش جامعی شامل پیشنهادات سازنده برای نظارت پذیر کردن دانشگاه آزاد به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

پارسایی اضافه کرد: دلیل تعدد تخلفات در دانشگاه آزاد این است که این دانشگاه خود را فرا قانونی می‌داند و جایی بر آن نظارت ندارد، لذا باید تدبیری اندیشیده شود که پایه‌های علمی کشور و اعتماد مردم به سیستم آموزشی خدشه‌دار نشود و جلوی تداوم فساد و سوء مدیریت نیز گرفته شود. اگرچه این پرونده با شکایت دانشجویان علوم پزشکی مفتوح شده اما در ادامه پس از دسترسی به تخلفات دیگر گزارش جامعی را به مجلس ارائه می‌کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha