سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از تاثیر مثبت مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در کاهش آمار طلاق خبر داد و گفت این برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های متولی در راستای تحکیم بنیاد خانواده اجرا می‌شود.

تاثیر مثبت مشاوره‌های ازدواج در کاهش آمار طلاق

سلامت نیوز: سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از تاثیر مثبت مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در کاهش آمار طلاق خبر داد و گفت این برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های متولی در راستای تحکیم بنیاد خانواده اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، سکینه سیف جمالی در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه پیمایش نگرش جوانان هر سه سال یکبار از سوی معاونت جوانان انجام می‌شود، گفت: در نگرش‌سنجی تغییرات اجتماعی که در گذشته در حوزه جوانان انجام شده و پژوهش‌هایی که اکنون انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم در حوزه تحکیم خانواده به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم و توانمندی‌های فردی و ارتباطی بین زوج‌های جوان با مشکلاتی مواجه هستیم و معمولا با پدیده طلاق روبرو هستیم.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: معاونت جوانان به عنوان دستگاه پیشگام در حوزه جوانان به موضوع افزایش مهارت‌های زندگی و آموزش‌ها و توانمندسازی‌ها در این حوزه ورود دارد و تجربه‌های موفقی در این زمینه احصا شده و بازخوردهای مثبت آن به نهادهای تصمیم‌گیر از جمله مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور منعکس می‌شود.

وی با اشاره به طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی گفت: بعد از اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور مورد توجه قرار گرفت با نظارت شورای انقلاب فرهنگی یک تقسیم کار دستگاهی انجام شد و بر روی موضوع طلاق و آموزش‌های حین ازدواج تأکید شد. موضوع دیگری در کنار آن شکل گرفت و طبق آن زوجینی که برای طلاق به دادگاه‌ها مراجعه می‌کردند، باید به مشاوره‌های قبل از طلاق ارجاع می‌شدند. اجرای این دو برنامه نشان داد که در کاهش طلاف اثر مثبتی داشته و بسیاری از زوجینی که برای طلاق مراجعه کرده بودند، پس از مشاوره منصرف شدند.

جمالی اضافه کرد: امسال پس از اینکه از اینکه دستاوردهای دستگاه‌ها در شورای عالای انقلاب فرهنگی ارائه شد به این نتیجه رسیدند که یکسری موازی‌کاری در دستگاه‌ها وجود دارد و قرار شد تقسیم کاری بین دستگاه‌های دولتی در هیات وزیران انجام شود و بر اساس آن وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش‌های قبل از ازدواج برای جوانان غیر دانشجو شد، آموزش به زوجینی که برای ثبت نکاح خود مراجعه می‌کنند بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفت و برای بعد از ازدواج نیز قوه قضاییه ورود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha