رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن پنج نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی در استان های خراسان جنوبی (اسدیه ٢ نفر)، هرمزگان (رودان یک نفر)، سیستان و بلوچستان (میرجاوه یک نفر) و فارس (ممسنی یک نفر) خبر داد.

5 نفر در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی مفقود شدند

سلامت نیوز:   رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن پنج نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی در استان های خراسان جنوبی (اسدیه ٢ نفر)، هرمزگان (رودان یک نفر)، سیستان و بلوچستان (میرجاوه یک نفر) و فارس (ممسنی یک نفر) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مرتضی سلیمی روز چهارشنبه، با اعلام گزارش حوادث جوی (سیل، برف و کولاک) از بیستم تا ساعت 6 صبح 24 بهمن ماه اظهار داشت: در مدت یادشده ٢٢ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متاثر از سیلاب، برف و کولاک بوده اند.


وی توضیح داد: در مدت یادشده امدادگران و نجاتگران هلال احمر توانستند به ١٩٣ شهر، روستا و محورهای کوهستانی امدادرسانی کنند که در اجرای این سلسله عملیات امدادی 12 هزار و 770 نفر از متاثران و آسیب دیدگان از حوادث جوی خدمات امداد و کمک های اولیه را دریافت، 2 هزار و 243 نفر دیگر نیز در پایگاه های امداد و نجات، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 96 نفر نیز به مناطق امن و کم خطر منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فوت دو نفر از سیل زدگان خبر داد و گفت: متاسفانه این دو نفر به دلیل گرفتارشدن خودروی سواری در مسیر سیلاب استان خوزستان شهرستان لالی و قرار گرفتن در مسیر سیل در استان خراسان جنوبی در اسدیه فوت شده اند.


سلیمی ادامه داد: رهاسازی 839 دستگاه خودرو از برف و کولاک، رهاسازی 54 دستگاه خودرو از مسیرسیلاب، تخلیه آب از 190 واحد منازل مسکونی از دیگر اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر در مدت زمان یادشده بوده است که این سلسله عملیات امدادرسانی از سوی 296 تیم امدادی متشکل از هزار و 139 امدادگر و نجاتگر هلال احمر در 22 استان یادشده انجام شده است.


وی افزود: همچنین طی چهار روز گذشته ٧٢ دستگاه چادر امدادی، 2 هزار و 430 تخته پتو، 430 تخته موکت، 2 هزار و 100 کیلوگرم نایلون، 925 بسته غذایی، 2 هزار و 77 قوطی انواع کنسرو، 390 قرص نان، 290 کیلوگرم خرما، 159 کیلوگرم برنج، 230 کیلوگرم حبوبات، 260 کیلوگرم قند و شکر، 130 کیلوگرم روغن، 330 بطری آب معدنی، 245 بسته بیسکوییت در میان متاثران از برف و کولاک، توفان و سیل و آبگرفتگی توزیع شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد:عملیات امدادرسانی با جدیت در استان های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس ادامه دارد.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha