چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 264709

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مکانیزم نامناسب توزیع علت اصلی کمبود پزشک و متخصص در برخی از مناطق کشور است،گفت: بسیاری از مراکز خصوصی- درمانی، دفترچه سلامت را پذیرش نمی‌کنند.

علت اصلی کمبود پزشک و متخصص چیست؟

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مکانیزم نامناسب توزیع علت اصلی کمبود پزشک و متخصص در برخی از مناطق کشور است،گفت: بسیاری از مراکز خصوصی- درمانی، دفترچه سلامت را پذیرش نمی‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی اکبری  درباره  وضعیت  پذیرش بیماران  در مراکز  خصوصی درمانی  در کشور،گفت: بسیاری از  مراکز خصوصی درمانی در کشور دفترچه های سلامت را نمی پذیرند و این امر بسیاری از بیماران را با چالش روبرو می‌کند.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که برخی از دانشجویانی که به  رشته‌های  پزشکی در دانشگاه‌های داخلی راه پیدا نمی‌کنند به دانشگاه‌های  خارجی از جمله کشورهای آسیایی میانه مهاجرت می‌کنند زیرا در این کشورها هزینه‌های تحصیل  پایین تر از دانشگاههای داخلی است و این در حالی است که بسیاری از فارغ التحصیلان  پزشکی نیز در این کشورها پس از  تحصیل  به کشور باز می‌گردنند.

 کمبود پزشک و متخصص  در حوزه سلامت  به دلیل نبود مکانیزم  مناسب توزیع

وی افزود:کمبود پزشک و متخصص در کشور مرتبط با مکانیزم توزیع  نامناسب منابع انسانی  در حوزه بهداشت ودرمان است زیرا واقعیت این استکه ما  هم اکنون در کشور با کمبود پزشک ومتخصص روبرو نیستیم بلکه باید منابع انسانی  در  حوزه پزشکی بر طبق نیازهای حوزه  درمان در کشور برنامه ریزی شوند تا  خدمات  رسانی  در  حوزه بهداشت ودرمان  در  کشور فراگیر شود.

 طرح خدمت راهکاری برای پرکردن کمبود خلاء پزشک در مناطق محروم

وی تصریح کرد: استفاده از سازو کارهای طرح خدمت پزشکان می تواند به عنوان اهرمی قابل اتکا، خلاکمبود پزشک و متخصص در مناطق محروم را پرکند واین درحالی است که بحث بیمه سلامت نیز به نحو مطلوب نتوانسته  است، خدمات درمانی به بیماران را تحت پوشش کامل در مانی قرار بدهد و این مسئله یکی از مشکلات اساسی در حوزه بهداشت ودرمان درکشور تلقی می‌شود.

 افزایش سرانه سلامت جامعه با توزیع عادلانه امکانات درمانی

 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه یادآورشد: با توزیع عادلانه امکانات درمانی  به سراسر کشور  بطور حتم موجبات افزایش سرانه سلامت جامعه را  نیز فراهم می‌کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha