مشاور اداره کل امور فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو با اشاره به قاچاق 1.5 میلیارد دلاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و تقلبی از لزوم توجه جدی نمایندگان مجلس برای سیاست گذاری در این حوزه خبر داد.

قاچاق 1.5 میلیارد دلاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

سلامت نیوز:مشاور اداره کل امور فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو با اشاره به قاچاق 1.5 میلیارد دلاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و تقلبی از لزوم توجه جدی نمایندگان مجلس برای سیاست گذاری در این حوزه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، بقایی با اشاره به شیوع استفاده از رنگ های غیر مجاز و صنعتی در لوازم آرایشی بانوان گفت: اخیرا با توجه به ترویج استفاده از خالکوبی در بین زنان و جوانان شاهد آلودگی این رنگ ها به مواد صنعتی و خطرناک هستیم.

وی با اشاره به توجه ویژه اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به موضوع سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی، افزود: وظیفه کنترل و نظارت بر کالاهای سلامت محور بر عهده سازمان غذا و دارو است اما متاسفانه با وجود این تلاش ها در زمینه مقابله با قاچاق در حوزه فراورده های آرایشی و بهداشتی  اقدامات لازم عملی نشده است.

مشاور اداره کل امور فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو با بیان اینکه  تخصیص ارز و مقابله با قاچاق دارو از تجربه های موفق سازمان غذا و دارو است، عنوان کرد: رقم تقلب و قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی به 1.3 تا 1.5 میلیارد دلار می رسد که نیازمند توجه ویژه نمایندگان مجلس برای سیاست گذاری در این حوزه است.

وی تصریح کرد: مسئولان تعزیرات و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز  نظارت مداومی بر سطح عرضه دارند  و  همکاران ما نیز در حال آموزش بازرسان دانشگاه علوم پزشکی هستند و دستاوردهای جدید جهانی را در اختیار آن ها قرار می‌دهند.

بقایی در برنامه رادیویی با تاکید بر اینکه پیام اداره کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو آموزش و اطلاع رسانی را باید به سطوح ابتدایی و راهنمایی انتقال دهیم است، تصریح کرد: برای مبارزه با تخلفات تنها با اقدامات قهریه، جریمه و بازداشت به جایی نمی رسیم؛ بلکه باید در حوزه  آموزش و فرهنگ سازی در سطح جامعه تلاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha