پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 264791

دامپزشک باغ وحش تهران خبر شکست «لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی» را کذب دانست و گفت: همچنان امکان باروری کیجا (پلنگ ماده) وجود دارد و حدود ۱۰ روز دیگر دوباره تست لقاح بر روی پلنگ ماده انجام می‌گیرد.

خبر شکست «لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی» کذب است

سلامت نیوز: دامپزشک باغ وحش تهران خبر شکست «لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی» را کذب دانست و گفت: همچنان امکان باروری کیجا (پلنگ ماده) وجود دارد و حدود ۱۰ روز دیگر دوباره تست لقاح بر روی پلنگ ماده انجام می‌گیرد.

به گزارش سللامت نیوز به نقل از فارس،ایمان معماریان دامپزشک خبر شکست «لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی» را صحیح ندانست و گفت: همچنان امکان باروری کیجا (پلنگ ماده) وجود دارد.

وی افزود: اسپرم گرفته شده از گاسپار (پلنگ نر) ذخیره شده است.

این دامپزشک تصریح کرد: در عمل  پنجشنبه گذشته با بیهوش کردن  پلنگ نر از آن اسپرم گرفتیم و پس از آنالیز اسپرم  پلنگ ماده بیهوش شد و وضعیت تخمدان‌هایش بررسی شده و فولیکول‌های تخمدان را کنترل کردیم که با توجه به اینکه فولیکول های تخمدان به اندازه مورد در نظر نبود عمل انجام نشد.

معماریان اظهار داشت: حدود ۱۰ روز دیگر دوباره تست لقاح بر روی پلنگ ماده انجام می‌گیرد و باید سایز فولیکول ها مجددا بررسی شود.

وی در ادامه گفت:  ممکن است این کار چند بار انجام شود تا سایز فولیکول ها اندازه مورد نظر جهت عمل لقاح برسد.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: هر وقت بخواهیم سایز فولیکول های تخمدان را چک کنید باید حیوان بیهوش شود.

معماریان در پاسخ به این سوال که آیا بیهوشی های مکرر بر روی این حیوان تاثیر منفی نخواهد گذاشت نیز پاسخ داد: وقتی می‌خواهیم بر روی حیوان وحشی کار کنیم مجبور به بیهوش کردن هستیم و اگر این عمل اصولی انجام شود مشکلی برای حیوان ایجاد نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha