رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار گفت: ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران خریداری کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

افزایش خودسرانه قیمت‌ تخم مرغ/ دولت با وجود مازاد تولید به واردات ادامه می‌دهد

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار گفت: ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران خریداری کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ، ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران ، در خصوص وضعیت تخم‌مرغ و میزان تولید آن در کشور اظهار کرد: میزان تولید در کشور بسیار بالا است و حدود میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ 6400 تومان است و مرغدار بابت هرکیلو تخم مرغ 700 تومان متضرر می‌شود.

وی افزود: قیمت هرشانه تخم مرغ هم حدود 13 هزار و 200 تومان برآورد شده اما خرده‌فروشی‌ها با هر قیمت که بخواهند تخم‌مرغ را می‌فروشند و باعث کاهش تقاضا در بازار شده‌اند. عرضه در حال حاضر بسیار بیشتر از تقاضا است و مغازه‌داران قیمت‌های جهشی داشته‌اند.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار در ادامه تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هرکیلو تخم‌مرغ را 7200 تومان قیمت‌گذاری کرده اما تولیدکنندگان بیشتر از 6400 تومان نفروخته‌اند. ما با وزارت‌خانه هم قرارداد بسته‌ایم تا تخم مرغ را از مرغداران تهیه کنند اما باز هم این محصول را که بیش از نیاز داخل تولید شده از خارج وارد می‌کنند.

نبی‌پور با اشاره به قیمت بسیار بالای نهاده‌های دامی اذعان داشت: واردات تخم‌مرغ تا هفته گذشته هم انجام شده است. قیمت نهاده‌ها بیش از آنچه مسئولین عنوان کرده‌اند افزایش یافته است. قیمت ذرت دامی را از 1210 تومان یک شبه به 1350 تومان رسانده‌اند در حالی که به دست مرغدار هم نمی‌رسد.

وی افزود: مرغدار امروز ذرت را در بندر 1580 تومان می‌خرد و زمان تحویل 1800 تومان باید هزینه کند. سویا که قرار بود 2250 تومان باشد و تا 2450 تومان افزایش یافته است و در حال حاضر 3700 تومان خریداری می‌شود. مرغدارانی که سویا را دو ماه پیش 2450 تومان خریداری کردند هنوز بار نهاده به دستشان نرسیده اما مرغدارانی که نهاده را با قیمت 3700 تومان سفارش دادند یک‌روزه محموله خود را تحویل گرفتند.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار با اشاره به نبود نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: نظارت تنها بر قیمت مرغ و تخم‌مرغ وجود دارد اما برای توزیع نهاده دامی هیچ ارگانی مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده نمی‌گیرد و فروشنده با هرقیمت که دوست دارد نهاده را توزیع می‌کند.

وی تاکید کرد: ما مازاد تولید تخم‌مرغ داریم اما اجازه صادرات را هم نمی‌دهند و تخم‌مرغ بر دست مرغداران مانده است. مرغداران نمی‌توانند این میزان ضرر را تحمل کنند و تولید هم هر روز در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha