انتخابات تعیین ریاست کل سازمان نظام پزشکی امروز جمعه با حضور اعضای هیات مدیره این سازمان در محل انستیتو پاستور آغاز شد.

انتخابات ریاست کل سازمان نظام پزشکی آغاز شد

سلامت نیوز: انتخابات تعیین ریاست کل سازمان نظام پزشکی امروز جمعه با حضور اعضای هیات مدیره این سازمان در محل انستیتو پاستور آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، به همین منظور 6 نامزد برای نشستن بر کرسی ریاست کل سازمان نظام پزشکی معرفی شدند تا در نهایت یکی از آنها بتواند برای این منصب انتخاب شود.
اکنون 6 نامزد ریاست سازمان نظام پزشکی در حال ارایه برنامه های خود برای اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی هستند و پس از آن پروسه رای گیری و شمارش آرا آغاز خواهد شد.
بر اساس اعلام هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، اسامی نامزدهای انتخابات ریاست کل این سازمان، کوروش افشین پور، امین بردیا، علی سالاریان، سیدحسین شریفی سوسری، محمدرضا ظفرقندی و عبدالرضا عزیزی است. قرار است تا یک ساعت دیگر از میان این افراد یک نفر به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شود.
با توجه به متمم آیین نامه انتخابات مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و بنابر مفاد بخشنامه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این سازمان، هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، پایان ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی را عصر روز شنبه 20 بهمن ماه اعلام کرد.
بر اساس این آیین نامه 6 نامزد تبلیغات انتخاباتی خود را به مدت یک هفته از همان عصر روز شنبه 20 بهمن تا 24 ساعت قبل از انتخابات انجام دادند. همچنین روند ثبت نام نامزدهای ریاست سازمان نظام پزشکی، از روز جمعه 12 بهمن ماه آغاز شد.
به همین منظور همه اعضا یا کسانی که عضو هیات مدیره نظام پزشکی در شهرستان ها هستند، می توانستند برای ریاست کل در این دوره کاندید شوند و هیچ محدودیتی برای ثبت نام نامزدهای انتخاباتی ریاست کل سازمان نظام پزشکی وجود نداشت که در نهایت 6 نامزد از بین تمام افراد ثبت نام شده از سوی هیات رئیسه مجمع عمومی این سازمان معرفی شدند تا تبلیغات خود را برای کسب آرای بیشتر برای این کرسی انجام دهند.
بر اساس آمار سازمان نظام پزشکی، اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی متغیر است و طبق آخرین آمار حدود ٢5٣ هزار نفر عضو این مجمع هستند.
از 12 بهمن نامزدهای انتخابات ریاست کل سازمان نظام پزشکی فرصت داشتند درخواست کتبی و بخشی از فعالیت های خود را به صورت مختصر به دبیرخانه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ارائه یا ارسال کنند، به همین منظور دبیرخانه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست کل سازمان نظام پزشکی را از 20 بهمن اعلام کرد.
همچنین کسانی که تا 20 بهمن ماه درخواست کتبی و رسمی خود را به دبیرخانه این مجمع اعلام کردند، از این تاریخ به تبلیغات رسمی و قانونی خود در چارچوب قوانین، مقررات و آئین نامه های سازمان نظام پزشکی، پرداختند.
در این انتخابات همه اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به تهران آمده‌اند و انتخابات امروز 26 بهمن ماه در محل مجمع این سازمان در حال برگزاری است.
سازمان نظام پزشکی بزرگترین و قدیمی ‌ترین سازمان غیردولتی در ایران است که از سال ١٣٣5 تاسیس و نخستین رئیس این سازمان در سال ١٣4٧ به نام منوچهر اقبال تعیین شد و در سال‌های مختلف محمدعلی حفیظی، هادی منافی، ایرج فاضل، سید شهاب‌الدین صدر، محمدرضا ظفرقندی و علیرضا زالی ریاست این سازمان را برعهده داشته اند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته روز ٢6 بهمن ماه جاری سیزدهمین انتخابات سازمان نظام پزشکی و هشتمین انتخابات نظام پزشکی پس از انقلاب برگزار می شود تا رئیس بعدی این سازمان بر کرسی ریاست سازمان نظام پزشکی بنشیند.
ایرج فاضل به عنوان آخرین رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دلیل تبعیت از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی از سمت خود استعفا داد؛ در حال حاضر محمدرضا ظفر قندی به عنوان سرپرست سازمان نظام پزشکی عهده دار این سمت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha