چراغ عقل مدتهاست که روشن شده است و دیگر فرهیختگان به گذشته باز نخواهند گشت، متاسفانه نقدکنندگان و اهالی قلم برخی اوقات شان قلم را با شان سلاح شکاری و روح دگرآزار خودشان اشتباه گرفته و به قصد شکار وارد این حوزه می شوند.

شکست "شب نامه ها" در انتخابات نظام پزشکی/دیگر نمی توان بدون سند با جامعه ی آگاه صحبت کرد

سلامت نیوز-مهدی اسفندیار:امروز کسی در سالن انتخابات نبود که از وضعیت جامعه ی امروز پزشکی به لحاظ صنفی راضی باشد و کاندیدایی که مسئولیت نظام پزشکی حاضر را داشت پیروز شد.

به گزارش سلامت نیوز این پیروزی مثل کوه بر شانه های کاندیدای پیروز سنگینی می کند. زیرا پزشکان امروز تصمیم گرفتند به راه های درست بیشتر از وعده های همیشگی چشم بدوزند.

امروز خط بطلان بر سوپرمن گرایی و تصمیم به خردجمعی و کار تیمی گرفته شد. نکته ای که هرگز نباید از آن غافل شد این است که دقیقا شب قبل از انتخابات هجمه ی بسیار سنگینی از سوی برخی از سوی برخی رسانه های بی شناسنامه و با اهداف خاص  به ظفرقندی کاندیدایی که امروز در انتخابات اکثریت رای پزشکات را آورد صورت گرفت؛ هجمه هایی که بسترش در کارکرد سالیان اخیر نظام پزشکی مهیا شده بود؛ عدم شفافیت صد در صدی در مسائل مالی، اما آیا می توان اتهام نامربوط و اثبات نشده را وارد کرد؟!

امروز جامعه ی پزشکی هوش سرشارش را به رخ کشید و تصمیم گرفت خودش باشد و با تکیه بر توانایی های خود به سراغ مشکلات موجود برود. 

سخنان ظفرقندی از جنبه ی کلان نگری در خور تحسین فراوان است؛ ظفرقندی به درستی متوجه شد که جامعه ی پزشکی نیازمند افزایش سرمایه است؛ اما نه از نوع کمک گرفتن از دولت؛ بلکه رفتن به بطن جامعه و رفع زشتی هایی که هرچند اندکش.

برازنده ی یک جامعه ی زحتمکش و خدوم نیست و کمک گرفتن از پزشکان عمومی به عنوان پیشانی اصلی نظام سلامت.

پزشکانی که به زعم راقم این سطور به تمام معنا مظلوم واقع شدند. اما جان سخن انجا گفته شد که ظفرقندی دریافت بدون توجه به اصول اقتصاد سلامت و واقعیات جامعه ی امروز ایران نمی تواند اقتصاد ورشکسته ی نظام سلامت را احیا کند‌.

اکنون وقت آن فرا رسیده است که بزرگترین نهاد تخصصی صنفی کشور از کمک کارشناسان و صاحب نظران جامعه شناسی و اقتصادی کمک بگیرد‌. باید حکما به عنوان یکی از سه ستون بزرگ سرمایه ی اجتماعی کشور ؛ جایگاه خود را ارتقا ببخشند.

امروز  تقویت این پتانسیل اجتماعی یکی از خواسته های اهل معرفت و اهل سیاست و اهل خرد است. اما شاید آنچه برای اهالی رسانه جالب باشد و چراغ راه آینده گان باشد، این است که دیگر نمی توان بدون سند؛ با جامعه ی آگاه صحبت کرد.

انتخابات سازمان نظام پرستاری نیز در سال اینده در پیش است و معتقدم که پرستاران نیز راه خود را از انگ زنندگان و پوپولیسم گرایان جدا خواهند کرد و خواهند گفت به کارنامه ی افراد بیشتر از شب نامه اهمیت می دهند.

این انتخابات و انتخابات اتی را عبور جامعه ی ایرانی به سمت گفتن"نه" به شعارگرایی و درک واقعیات باید دانست.

امروز جامعه ی فهیم پزشکی کشور درس صبوری و همدلی و استقلال و پرهیز از هیجان را به همه داد. دیگر فصل آزمودن تیرهای رها شده در تاریکی گذشته است و تیراندازان بدانند که فقط آنان هستند که چشمان خود را بسته اند

چراغ عقل مدتهاست که روشن شده است و دیگر فرهیختگان به گذشته باز نخواهند گشت، متاسفانه نقدکنندگان و اهالی قلم برخی اوقات شان قلم را با شان سلاح شکاری و روح دگرآزار خودشان اشتباه گرفته و به قصد شکار وارد این حوزه می شوند.

دریغ که متوجه نیستند. نفس انسانی و سالم و خداباور حکایت عنقائیست که شکار کرکس نشود؛ دام باز گیر.....



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha