دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

وقتی سخن از زمستان و حواشی آن می شود ، به یاد برف و شب‌های طولانی و خوراکی ها و میوه های این فصل و لباس و دستکش و کلاه و بخاری هیزمی و شب یلدا میوفتیم.

تصاویر/سوز ناکوک زندگی در حاشیه زمستان

سلامت نیوز: وقتی سخن از زمستان و حواشی آن می شود ، به یاد برف و شب‌های طولانی و خوراکی ها و  میوه های این فصل و لباس و دستکش و کلاه و بخاری هیزمی و شب یلدا میوفتیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی،قصد ندارم کام خوانندگان و بینندگان تصاویر را تلخ کنم اما همه اینها زمانی زیباست که همه مردم از امکانات رفاهی مناسب برخوردار باشند.قطعا دیدن فردی که لباس گرم و پوشاک مناسب سرما ندارد ، دل هر انسانی را به درد می آورد . در این ایام که هستیم و در آستانه فرا رسیدن سال نو متاسفانه گاهی در حاشیه خیابان های شهرمان صحنه هایی می بینم که بسیار دردآور است . در این مجال قصد آسیب شناسی و پرداختن به آن را نداریم . فقط تلنگری به خود می زنیم که بی تفاوتی تا کجا ؟! واقعا چه عاملی سبب شده ما تا این حد نسبت به همنوعان خود بی تفاوت شویم ؟ مگر ما همان مردمی نیستیم که در دردمندی و محبت و نوعدوستی ، ضرب المثلها و اشعار و حوادث تاریخی بسیاری داریم . چه شده که دیدن کودک دستفروشی در سرما و پیرمرد و پیرزنی که روزی خود را در سرما از میان زباله ها بدست می آورد ، ما را دگرگون و پریشان نمی سازد . شاید پس از گذشتن چند ساعت ، کسی پتوی خود را به پیرمردی دهد و یا رهگذری برای دخترک دستفروش ، غذایی بخرد . امیدوارم بیشتر به اطراف خود بنگریم و شتاب زندگی شهری و عجله ما را از وظیفه اولیه خود که نام آنرا به یدک می کشیم ،انسانیت، غافل نکند .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha