رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ضمن هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در زمینه برخورد با این قبیل تخلفات، بازدارنده نیست.

عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها/توصیه قبل از عمل زیبایی

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ضمن هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در زمینه برخورد با این قبیل تخلفات، بازدارنده نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی بیژنی، صبح چهارشنبه در افتتاحیه  کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در بیمارستان حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی از مردم که تمایل به انجام رای‌های زیبایی و پلاستیک دارند، آگاهی کامل نداشته و باید تحقیقات لازم را در این زمینه در مورد پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای صورت گیرد.

وی ضمن هشدار در مورد انجام  بوتاکس در برخی از آرایشگاه‌ها، گفت:‌ این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد، بنابراین پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ افزود: ارتقاء آگاهی مردم جهت پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود.

بیژنی تاکید کرد: برای پیشگیری از عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افراد خاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت، بلکه به این نکته باید توجه داشت که فرهنگسازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه توریسم‌درمانی، گفت: متاسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است و باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم.

وی به ارزآوری توریسم‌درمانی اشاره کرد و افزود: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha