دبیر انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به علل ابتلا به سکته مغزی در سن جوانی گفت:‌ استرس علائم و عوارض این بیماری را تشدید می‌کند.

علل بروز سکته‌های مغزی در میان جوانان

سلامت نیوز:دبیر انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به علل ابتلا به سکته مغزی در سن جوانی گفت:‌ استرس علائم و عوارض این بیماری را تشدید می‌کند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس، مسعود مهرپور دبیر انجمن سکته مغزی ایران در حاشیه یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی اظهار داشت: آمار دقیقی در ارتباط با سکته مغزی در کشور وجود ندارد و برخی از موارد ابتلا نیز ثبت نمی‌شود ولی بر اساس برخی از تحقیقات پیش‌بینی می‌شود حدود 200 هزار نفر سالانه دچار سکته مغزی شوند.

وی افزود: برخی از سکته‌ها ناقص بوده و  علائم آن گذرا است و این سکته‌ها در آمار این بیماری ثبت نمی‌شود در حالی که در صورت بی‌توجهی می‌تواند سبب اسیب شدید به بیمار و یا مرگ آن شود.

دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: کج شدن صورت، دوبینی، اختلال در تکلم، به صورت ناگهانی از جمله علائم سکته مغزی است که افراد باید نسبت به این موضوع هوشیار بوده و بیمار را هر چه سریع‌تر جهت مداوا به پزشک ارجاع دهند.

مهرپور گفت: سکته مغزی در کشور ما دومین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود و متأسفانه امروزه همچون سکته‌های قلبی در میان جوانان شیوع یافته است و افراد 40 و 50 ساله گرفتار آن می‌شوند.

وی بیان داشت:‌تغییر سبک زندگی به سمت شهرنشینی، عدم تحرک، چاقی و تغذیه نامناسب از علل بروز سکته مغزی در سنین جوانی است که استرس‌ها هر چند ممکن است علت اصلی نباشد ولی در ایجاد علائم و بدتر شدن عوارض نقش دارد.

دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: افزایش امید به زندگی سبب بیشتر شدن سالمندان در جامعه شده و از آنجایی که سن یک عامل غیرقابل تغییر در بروز سکته مغزی است احتمال بیشتر شدن این بیماری در کشور ما رو به افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha