چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 265241

بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است.

6 فایده‌ی جالب بادمجان برای سلامتی

سلامت نیوز: بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، بادمجان صیفی پُرطرفداری است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. بادمجان سرشار از مواد مغذی است که بی‌نهایت برای سلامتی مفیدند. این صیفی متنوع به روش‌های گوناگون طبخ و آماده می‌شود. برای بهره بردن از خواص این سبزی پرخاصیت بهتر است آن را به صورت سرخ کرده مصرف نکنید.

مفید برای سلامت قلب
برخی مطالعات نشان داده‌اند خوردن بادمجان می‌تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش بدهد زیرا آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر زیادی دارد که باعث می‌شود تری‌گلیسرید و کلسترول بدن تنظیم شده و از سلامت قلب محافظت شود.


مبارزه با سرطان
بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است.
بادمجان دارای پلی فنول‌های زیادی نیز هست که تکثیر سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند.
فیبر غذایی موجود در بادمجان، سموم را از سیستم گوارش پاکسازی کرده و از سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

کمک به کاهش وزن
بادمجان کم کالری و پُر فیبر است که باعث می‌شود برای کاهش وزن مفید باشد. این صیفی با فیبر زیادی که دارد احساس سیری به شما می‌دهد و از کالری مصرفی‌تان می‌کاهد. ضمناً بادمجان محتوای آب بالایی دارد که برای کاهش وزن مفید است. بادمجان به گوارش کمک می‌کند و با سلولیت‌ها می‌جنگد و ضمناً جلوی اشتهای اضافی را می‌گیرد.

مفید برای استخوان‌ها
بادمجان منبع عالی ویتامین K، منیزیم و مس است که همگی برای سلامت استخوان مفیدند. وجود ویتامین K در این صیفی بنفش رنگ، ریسک شکستگی استخوان را پایین می‌آورد. مس به تشکیل کلاژن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و احتمال پوکی استخوان را کم می‌کند.

مفید برای دیابت
بادمجان می‌تواند قند خون را کنترل کند زیرا فیبر زیادی دارد. فیبر، از سرعت هضم می‌کاهد و جذب قند را کُند می‌کند. شاخص گلیسمی پایین بادمجان باعث می‌شود غذای مفیدی برای دیابتی‌ها باشد چون باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

کمک به مشکلات گوارشی
مهم‌ترین ماده مغذی برای یک رژیم غذایی متعادل فیبر است که بادمجان به مقدار زیادی از آن را داراست. وارد کردن بادمجان به رژیم غذایی راهی است بسیار سودمند برای جلوگیری از مشکلات گوارشی که عملکرد سیستم گوارش را با عمل کردن به عنوان یک ملین طبیعی افزایش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و محتوای آب موجود در بادمجان به پیشگیری از التهاب در سیستم گوارش کمک می‌کند و ضمناً برای رفع یبوست سودمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha