مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی گفت: دختران نوجوان گوی سبقت استعمال دخانیات را از پسران هم سن و سال خود ربوده اند و استعمال دخانیات در آنان رشد صعودی دارد و روانشناسان باید راهکاری برای آن ارائه دهند.

دختران نوجوان در استعمال دخانیات از پسران سبقت گرفته اند

سلامت نیوز: مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی گفت: دختران نوجوان گوی سبقت استعمال دخانیات را از پسران هم سن و سال خود ربوده اند و استعمال دخانیات در آنان رشد صعودی دارد و روانشناسان باید راهکاری برای آن ارائه دهند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، علیرضا حمیدی فر روز چهارشنبه در پنجمین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی، فرصت ها و تهدیدهای اجتماعی نوپدید در دانشگاه علامه طباطبایی در پانل تخصصی با عنوان امنیت اجتماعی در سایه فرصت ها و تهدیدهای نوپدید افزود: روانشناسان اجتماعی باید رفتار فرد را در اجتماع مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و برای آسیب هایی مانند استعمال دخانیات از سوی دختران نوجوان، راهکار ارائه دهند.


وی اضافه کرد: فضای مجازی نیز گوی سبقت را از فضای واقعی ربوده و لحظه به لحظه، جرایم در آن بیشتر می شود چون در دسترس تر است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش هایی مانند کنگره ملی روانشناسی اجتماعی چه راهکارهایی را برای انواع مواد مخدر که در مدارس دست به دست می شود، ارائه می دهد؛ بسیاری از افراد حتی بدون اینکه اسم این مواد را بدانند، آن را مصرف می کنند.


مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی گفت: متاسفانه راهکاری ارائه نمی شود مگر آنکه از جرایم، هراس ایجاد کنیم.
حمیدی فر افزود: آسیب های فضای مجازی را لحظه به لحظه می توان در سایت پلیس فتا دید و هرکدام از افراد را در این آسیب ها از دست بدهیم این طور نیست که بگوییم حالا که بازداشت شده یا در زندان است، حرکتی نمی کند بلکه هر کدام می تواند به جامعه «بیجه» ها اضافه کند.
وی اضافه کرد: کار کردن فقط روی یک بُعد، نتیجه بخش نیست، روانشناسی در آینده جزو چهار علم برتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha