معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کار بزرگی از نظر آموزشی در دستور کار قرار دارد، تهیه کتاب راهنما و مهارت آموزی طیف اوتیسم است که در دوره ابتدایی در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استتثنایی قرار دارد.

تهیه کتاب راهنما و مهارت آموزی طیف اوتیسم در مقطع ابتدایی

سلامت نیوز:  معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کار بزرگی از نظر آموزشی در دستور کار قرار دارد، تهیه کتاب راهنما و مهارت آموزی طیف اوتیسم است که در دوره ابتدایی در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استتثنایی قرار دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محسن غفوریان در همایش اوتیسم که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی تعلیم و تربیت دانش آموزان طیف اوتیسم چند سیاست مهم را برای این دانش آموزان در نظر گرفته است.

غفوریان ادامه داد: یکی از این سیاست ها شناسایی به هنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه است و توسعه و تقویت فرصت های آموزشی و فراگیرسازی آموزش برای همه کودکان از دیگر سیاست هاست.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع توجه به تفاوت‌های فردی توجه شده است و اکنون2800 دانش آموز طیف اوتیسم در مدارس کشور تحصیل می کنند علاوه بر آن 78 هزار دانش آموز استثنایی در طرح تلفیقی فراگیر داریم.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه خدمات رسانی در این شرایط کار بسیار سختی است، گفت: با وجود مشکلات کار را شروع کردیم و امیدواریم سال آینده آمار طرح فراگیر بیشتر باشد.

غفوریان اضافه کرد: امروز بالغ بر 150 هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش داریم که بیش از 70 هزار نفرشان در طرح فراگیر هستند.

وی تصریح کرد: به ازای هر 25 هزار دانش آموز یک مدرسه استثنایی داریم همچنین آیین نامه طرح تلفیقی را اجرا کردیم و به آموزش فراگیر، معلم رابط و طرح پشتیبانی هم توجه شد، یکی از مهمترین کارها در فراگیر سازی آموزش استاندارد کردن است، بر این اساس کارگاه های تخصصی برای تربیت معلمان چند مهارتی داشتیم.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: اکنون فعالیت های حرفه ای رشته باغبانی و کمک خدمات اداری برای دانش آموزان طیف اوتیسم در دست اجراست و برای 36 رشته مهارتی پودمانی برنامه هایی داریم همچنین رشته تحصیلی موسیقی برای طیف اوتیسم داریم.

غفوریان در ادامه به اینکه کار خدمات حمایتی از سال 94 آغاز شده است اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است و تمام هزینه های بیمارستانی، داروهای مستمر و پوشک را در دستور کار داریم.

 وی در پایان افزود: ادعا نمی کنیم خدمات ما کامل است اما به دنبال خدمات مفید و موثر هستیم و امیدواریم دانشگاه ها بیشتر به کمک ما بیایند همچنین این سازمان آماده همکاری با تمام تشکل های غیر دولتی و دانشگاهیان است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha