رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به پیشرفت های علمی صورت گرفته در عرصه ساخت داروها در کشور، گفت: براساس مطالعات انجام شده اثربخشی داروهای ایرانی برای درمان هپاتیت بسیار بالا است.

اثربخشی داروهای ایرانی برای درمان هپاتیت بسیار بالا است

سلامت نیوز: رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به پیشرفت های علمی صورت گرفته در عرصه ساخت داروها در کشور، گفت: براساس مطالعات انجام شده اثربخشی داروهای ایرانی برای درمان هپاتیت بسیار بالا است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پرفسور سید موید علویان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تمام داروهای درمان بیماری هپاتیت در داخل کشور تولید می شود.


وی با بیان اینکه جوانان بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به هپاتیت قرار دارند، افزود: رفتارهایی همچون رفتار پرخطر جنسی و خالکوبی غیربهداشتی، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و جوانان باید نسبت به این موضوع مهم آگاه باشند.
علویان ابراز داشت: هر وسیله ای که با خون سرو کار داشته باشد، می تواند این بیماری را منتقل کند اما این بیماری از طریق دست دادن، بوسیدن و هوا منتقل نمی شود، بلکه از طریق تماس خونی غیربهداشتی منتشر می شود.


وی با بیان اینکه کشور ما تولید کننده واکسن هپاتیت بی است، گفت: تاکنون 35 میلیون ایرانی واکسن هپاتیت دریافت کرده اند.
رییس شبکه هپاتیت ایران بیان داشت: ایران در میان کشورهای منطقه کمترین میزان ابتلا به هپاتیت را دارد.
به گزارش ایرنا، به التهاب و تورم کبد، هپاتیت می گویند و هپاتیت ویروسی در اثر ویروس های مختلفی ایجاد می شود که منجر به تورم کبد می شود و مهم ترین انواع هپاتیت ویروسی ، هپاتیت های B ، A و C است که نوع B و C به دلیل مزمن شدن از اهمیت زیادی برخوردار است.
براساس آمارها ، حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در ایران به هپاتیت B و 186 هزار نفر به بیماری هپاتیت C و در دنیا 200 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.
تنها راه تشخیص هپاتیت انجام آزمایش است و این بیماری اگر درمان نشود به کبد آسیب مخربی می زند که در صورت بروز آسیب باید پیوند کبد انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha