رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

دادگاه 3 پزشک و 3 پرستار پرونده مرگ «الینا فروتن» را مقصر شناخت

سلامت نیوز:رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، هادی هاشمیان در این باره اظهار کرد: بر اساس رأی دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.

فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.

سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام ۵ درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت ۵ درصد دیه محکوم کرد.

هاشمیان ادامه داد و گفت: بر اساس رأی دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاوری و استفاده از لوله‌های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه‌ عمومی جرم هم به حبس تعزیری محکوم کرد، اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رأی نظارت می‌کنند.

به گفته هاشمیان، این رأی قطعی است.

«الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال از دنیا رفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha