مطالعه جدید نشان می دهد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد افیونی در آمریکا در طول دو دهه گذشته چهار برابر افزایش یافته و به سرعت در ایالات شرقی این کشور در حال گسترش است.

افزایش چهار برابری مرگ ناشی از مواد افیونی در آمریکا

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد افیونی در آمریکا در طول دو دهه گذشته چهار برابر افزایش یافته و به سرعت در ایالات شرقی این کشور در حال گسترش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق نتایج یک مطالعه جدید، شمار مرگ های افیونی ناشی از مصرف مواد مخدر مصنوعی نظیر فنتانیل، از مرگ ناشی از مصرف هروئین پیشی گرفته است.

محققان دانشگاه های استنفورد، هاروارد و تورنتو، بحران مواد افیونی را در سه مرحله بررسی کردند. اولین موج مربوط به مرگ های مرتبط با مواد افیونی از دهه ۱۹۹۰ تا حدود سال ۲۰۱۰ بود که با مصرف مُسکن های تجویزی مرتبط بود؛ دومین مرحله از سال ۲۰۱۰ شروع شد که با مرگ های ناشی از مصرف هروئین مرتبط بود؛ و موجب سوم از سال ۲۰۱۳ آغاز می شد که با افزایش سریع مرگ های مرتبط با مواد مخدر صنعتی و مصنوعی نظیر ترامادول و فنتانیل مرتبط بود.

طبق اعلام این گزارش، آمریکایی های آفریقایی تبار شاهد بیشترین میزان افزایش مرگ ناشی از اووردوز مواد افیونی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، با میزان ۲۶ درصد، بودند.

به گفته محققان، در سال ۲۰۱۷ به طورمیانگین روزانه ۱۳۰ آمریکایی به دلیل اووردوز مواد افیونی جان خود را از دست داده اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha