دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری درباره وضعیت داروهای زیستی تولید شده در کشور، گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و در حال حاضر داروهای تولید شده در کشور به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود.

۱۷ کشور مصرف‌کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

سلامت نیوز:مدبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری درباره وضعیت داروهای زیستی تولید شده در کشور، گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و در حال حاضر داروهای تولید شده در کشور به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی اظهار کرد: یکی از افتخارات و پیشرفت‌های ایران در حوزه علمی، تربیت نسلی زیست فناور است که این متخصصان جوان توانسته اند خلأ موجود در کشور در زمینه تولید محصولات زیستی را پر کنند. یکی از این بخش‌های قابل توجه، تولید داروهای زیستی است که رشد ایران در این حوزه بسیار شتاب گرفته است.

وی، رشد علمی کشور در حوزه داروهای زیستی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی‌کرد ایرانی که روزی یک کشور واردکننده داروهای زیستی بود، به یک صادرکننده تبدیل شود و داروهای تولیدی در داخل، به ۱۷ کشور صادر شود.

قانعی، صرفه‌جویی ارزی ناشی از تولید این داروها در کشور را حدود یک میلیارد دلار در سال برآورد کرد و افزود: اکنون داروهای زیستی در صدر داروهای وارداتی به کشور قرار دارند و برنامه ستاد این است که تا سه سال آینده همین میزان واردات را هم با تولید داخلی تأمین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی از یک محصول صحبت می‌کنیم، یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی‌که از دانش حرف می زنیم یعنی نیروی انسانی دانشمند را در کشور در اختیار داریم که باید از این نیروی عظیم انسانی به خوبی بهره بگیریم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha