گروهی از متخصصان در آمریکا در بررسی‌های اخیر خود هشدار دادند که استفاده از خمیردندان و دهان‌شویه‌ها موجب مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌شود.

تاثیر خمیردندان و دهان‌شویه‌ در بروز مقاومت آنتی‌بیوتیکی

سلامت نیوز:گروهی از متخصصان در آمریکا در بررسی‌های اخیر خود هشدار دادند که استفاده از خمیردندان و دهان‌شویه‌ها موجب مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا بر اساس مشاهدات خود هشدار دادند که ترکیب‌های شیمیایی متداول در محصولاتی همچون خمیردندان و دهان‌شویه‌ها که خاصیت آنتی باکتریال دارند، می‌توانند باکتری‌ها را در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم کنند.

در این بررسی آمده‌ است: ترکیب شیمیایی موسوم به "تری‌کلوسان" باکتری‌ها را قوی‌تر ساخته و موجب می‌شود آن‌ها در برابر درمان‌های آنتی بیوتیکی مقاوم‌تر شوند.

تری‌کلوسان در محصولات دیگری همچون اسباب‌بازی کودکان، محصولات آرایشی و کارت‌های اعتباری نیز کاربرد دارد که تولید کنندگان به منظور کاهش یا جلوگیری از رشد باکتری‌ها این ترکیب را به کار می‌برند.

به گزارش مدیکال دیلی، بررسی‌های انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ترکیب تری‌کلوسان می‌تواند توانایی بدن را در واکنش به درمان‌های آنتی بیوتیکی به خصوص داروهای تجویزی در درمان عفونت مجاری ادراری تحت تاثیر قرار دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha