معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد از سال 84 تاکنون موفق به نوسازی و مقاوم سازی دو میلیون واحد روستایی در سراسر کشور شده است.

2 میلیون مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شد

سلامت نیوز:معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد از سال 84 تاکنون موفق به نوسازی و مقاوم سازی دو میلیون واحد روستایی در سراسر کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان  ،محمدرضا شاملو در جریان بازدید از بافت تاریخی روستای اودرج رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واحد روستایی طی مدت یاد شده با کمک تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی شده و تا کنون یک میلیون و 850 هزار واحد به بهره برداری رسیده و خانواده ها در آنها مستقر شده اند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر متقاضیان روستایی دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی را به بانک ها معرفی می‌کنیم تا تسهیلات مقاوم‌سازی در قالب 25 میلیون تومان با بازپرداخت چهاردرصد کارمزد دریافت کنند.


شاملو افزود: بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که در 18 هزار روستا بهسازی روستایی انجام شده است.


معاون امور روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی همچنین گفت: 50 میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر در روستاها در اختیار بنیاد مسکن کرمان قرار دادیم.


وی ادامه داد: در بحث قیر رایگان با توجه به عرف قانون برنامه و بودجه سال 97، امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن و انقلاب استان کرمان اختصاص دادیم که برای اجرای طرح های هادی و ساماندهی معابر روستایی از آن استفاده شود.


وی افزود: اگر کمبودی باشد اعلام آمادگی کردیم که سهمیه جدیدی به استان کرمان اعطا شود.شاملو بیان کرد: رفسنجان بیش از 160 روستا دارد که در بیش از 95 درصد آنها طرح های هادی انجام شده است.

وی ادامه داد: فاز اول پروژه بازسازی و بهسازی بافت با ارزش در دو روستای اودرج و دره جوز رفسنجان در حال انجام است که این پروژه طی یک و نیم سال آینده به اتمام خواهد رسید و قرار است هزینه های انجام این پروژه از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور، استانی و نیز کمک‌های مردمی برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha