رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری، گفت: بیمه ها باید خدمات پرستاری در منزل را پوشش دهند تا هزینه های سلامت مردم کاهش یابد.

ضرورت جذب 20 هزار نیروی پرستاری در سال های 98و99/بیمه ها باید خدمات پرستاری در منزل را پوشش دهند

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری، گفت: بیمه ها باید خدمات پرستاری در منزل را پوشش دهند تا هزینه های سلامت مردم کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،دکتر اصغر دالوندی  با اشاره به پارادوکس خروجی سالانه ۷۰۰۰ پرستار در مقابل وجود ۴۰۰۰ پرستار آماده به خدمت گفت: هم اکنون نسبت پرستار به تخت ۰٫۵ است این در حالی است که در سایر کشورها نسبت پرستاری به جمعیت انسانی است.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰۰ پرستار طرحی آماده خدمت در ادامه اظهار داشت: این در حالی است که سالانه ۷۰۰۰ پرستار در قالب بازنشستگی، مرخصی زایمان، اجرای قانون ارتقاء بهره وری و … از سیستم خارج می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تبعات ناشی از کمبود پرستار را جبران ناپذیر برشمرد و افزود: ۹۸ درصد جمعیت پرستاران در محیط بالین و بیمارستانی متمرکز هستند، از این رو کمبود پرستار بیشترین آسیب را به سلامت مردم وارد می کند و حتی به بروز خشونت و ناکارآمدی منجر می شود.

وی با تأکید بر ضرورت جذب ۱۷ تا ۲۰ هزار پرستار سالانه (طی دو سال ۹۸ و ۹۹) گفت: این بکارگیری به ساماندهی سلامت مردم منجر میشود.

دالوندی اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قالب کارانه ها را از خواسته های پرستاران برشمرد و افزود: باید خدمات پرستاری در پوشش بیمه ای باشد تا پرداختها مبتنی بر پوشش بیمه ای شود که خود کاهش هزینه ها افزایش عدالت در پرداختی ها و … را در پی دارد.

وی تقویت کلینیک های زخم و درد و ایجاد تسهیلات لازم برای راه اندازی آن را ضروری دانست و گفت: تاکنون ۱۷۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل مجوز اخذ کرده است اما به علت نبود پوشش بیمه ای عملاً مردم از خدمات پرستاری محروم هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور یادآور شد: در این راستا و برای اجرای بهتر خدمات پرستاری در منزل سازمان آمادگی دارد که دیسپچ مرکزی راه اندازی و پروانه های صلاحیت حرفه ای صادر کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha