معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: اختلال هایی مانند افسردگی و اضطراب در زنان بیش از مردان است.

افسردگی و اضطراب در زنان بیش از مردان است

سلامت نیوز:معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: اختلال هایی مانند افسردگی و اضطراب در زنان بیش از مردان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی اسدی، معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: براساس پیمایش های ملی ۲۳.۶ نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴  سال از اختلالات روانی رنج می‌برند. همچنین  پیمایش ملی در سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ نتایج آن استخراج شود.

وی همچنین افزود: اختلال هایی مانند افسردگی و اضطراب در زنان بیش از مردان است.‌ همچنین روند اختلالات روانپزشکی و به ویژه افسردگی در جهان رو به افزایش است.

اسدی در ادامه اظهار کرد: بیماری‌های روانی ‌از سال 2005 تا 2015  ۱۸ درصد رشد داشته و بیش از 320 میلیون نفر در جهان از اختلالات افسردگی رنج می‌برند و این آمار در ‌‌2018 نیز رشد داشته و نزدیک به 400 میلیون نفر در جهان مبتلا به افسردگی هستند. افسردگی یکی از بیماری‌های ناتوان کننده است زیرا افراد از آن شناختی ندارند.

معاون دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درخصوص برنامه پخش شده چند روز گذشته توسط صداوسیما گفت:  چند روز گذشته متاسفانه یک زن و شوهر را در صداوسیما آوردند که ‌مشخص نبود مرد از چه اختلال روانپزشکی رنج می‌برد و زن از شوهرش کتک می‌خورد و 27 بار منجر به طلاق شده بود، این ‌اتفاق تاسف آور است.‌

‌وی با اشاره به غربالگری بیش از ۲ میلیون شهرنشین در حوزه سلامت روان گفت: در نظام ‌PHC‌ تمرکز بر ارائه خدمت در مناطق روستایی بود که در این راستا سیستم پیگیری فعال نیز به وجود ‌آمد، اما زمانی که بیش از ۷۰ درصد مردم به سمت شهرها مهاجرت کردند، نظام سلامت برنامه جامع ی برای ارائه نظام ‌یافته خدمات در دست نداشت اما طرح تحول سلامت با توجه به چالش‌های موجود، فرصت مناسبی برای حوزه سلامت محسوب می شود.

اسدی همچنین گفت: در حوزه شهری در مراکز جامع سلامت شهری بیش از ۲ میلیون نفر توسط کارشناسان سلامت روان شناسایی و ‌غربالگری شدند که دستاوردی بزرگی است. اینکه مردم به سمت ‌مراکز جامع سلامت بیایند و خدمات دریافت کنند از مهم ترین نیازهای ما است، براین اساس بستر فراهم شده، اما چالش‌هایی در نحوه فراخوان مردم وجود دارد. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha