معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه اصلاح قانون در راستای برابری دیه زن و مرد و لایحه ایجاد محدودیت برای طلاق زنان به دولت خبر داد.

ارسال لایحه برابری دیه زنان و مردان به دولت/ ایجاد محدودیت برای طلاق دادن زنان

سلامت نیوز:معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه اصلاح قانون در راستای برابری دیه زن و مرد و لایحه ایجاد محدودیت برای طلاق زنان به دولت خبر داد.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،معصومه ابتکار ، در زمینه حمایت از زنان و حل مشکلات آنان گفت: طی دو هفته اخیر سه لایحه به دولت داده‌ایم و در حال کار روی سه لایحه دیگر هم در زمینه مشکلات زنان هستیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: یکی از لوایحی که طی دو هفته اخیر به دولت داده‌ایم، در زمینه طلاق و مشکلات زنان است. لایحه حمایت از بنگاه‌هایی که زنان سرپرست خانوار را به کار می‌گیرند نیز اکنون در دولت است و سومین لایحه‌ای هم که طی دو هفته اخیر به دولت داده‌ایم، در بحث برابری دیه زنان و مردان است که بحث بسیار مهمی‌ است.

وی درخصوص لایحه مرتبط با طلاق بیان کرد: یکی از مواد قانون مدنی به مرد اجازه می‌دهد، هر زمانی که خواست همسر خود را طلاق دهد و از نظر ما نباید چنین اتفاقی بیفتد. طلاق باید شرایطی داشته باشد و در لایحه‌ای که به دولت داده‌ایم به این موضوع پرداخته شده است.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکلات زنان در زمینه حضانت فرزندانشان پس از طلاق تاکید کرد: ما بنا بر اولویت‌ها کار کرده‌ایم و به همین دلیل تاکنون به این موضوع ورود نکرده‌ایم، اما در در برنامه‌های آتی حتما بحث حضانت فرزندان را برای زنان دنبال خواهیم کرد.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha