رئیس انجمن علمی آسم و آلرژی ایران، گفت: التهاب مزمن در مناطقی از بدن مانند روده بزرگ و پانکراس احتمال افزایش ابتلا به سرطان را در پی خواهد داشت.

افزایش احتمال ابتلا به سرطان با تشدید التهاب

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی آسم و آلرژی ایران، گفت: التهاب مزمن در مناطقی از بدن مانند روده بزرگ و پانکراس احتمال افزایش ابتلا به سرطان را در پی خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی معین رئیس انجمن علمی آسم و آلرژی ایران در نشست خبری همایش ملی التهاب با بیان اینکه در صد سال گذشته بیماری‌های واگیردار به تدریج از بین رفته‌اند و بیماری‌های غیرواگیر جایگزین آنها شده است، توضیح داد: افزایش سطح بهداشت جامعه و تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید باعث از بین رفتن بیماری‌های عفونی و ریشه‌کن شدن آنها شده است.

وی افزود: اما باید توجه کنیم که بیماری‌های غیرواگیر هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌کنند و می‌توان از آنها به عنوان عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا نام برد به طوری که سکته‌های قلبی و مغزی بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند.

معین با بیان اینکه تغییر سبک زندگی روستایی به شهرنشینی نقش بسزایی در بروز بیماری‌های غیرواگیر دارد،‌گفت: افزایش آلاینده‌های شهری در بروز بیماری‌های تنفسی اثر زیادی داشته همچنین آلودگی‌های صوتی در بروز استرس و بالا رفتن هیجان نقش دارند که خود می‌توانند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری باشند.

وی با بیان اینکه التهاب نتیجه فعالیت سیستم ایمنی بدن است توضیح داد: در زمان بروز بیماری معمولا التهاب در بدن رخ می‌دهد که عوامل بیماری‌زا از بین بروند اما اگر  التهاب به صورت مزمن ادامه پیدا کند می‌تواند خطرناک باشد.

رئیس انجمن علمی آسم و آلرژی ایران توضیح داد: التهاب در زمینه بیماری‌های قلب و عروق و بیماری روده بزرگ و پانکراس نقش اساسی دارد و تحقیقات نشان داده ایجاد التهاب در این مناطق می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان شود.

وی درخصوص همایش ملی  التهاب توضیح داد: این همایش از تاریخ 7 اسفند ماه به مدت سه روز در محل تالار امام برگزار خواهد شد و همچنین گروه‌های بالینی و پزشکان می‌توانند برای اطلاع از آخرین دستاوردهای درمانی التهاب در این همایش شرکت کنند.

معین گفت: مساله التهاب در حال حاضر جزو مهمترین اولویت‌های پزشکی است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نخستین همایش التهاب را در کشور برگزار کنیم.

رئیس انجمن علمی آسم و آلرژی ایران تصریح کرد: تمام بیماری‌های مزمن غیرواگیر نیازمند درمان و داروهای جدید هستند و در بیماری آسم نیز باید درمان مناسب و با مکانیزم دقیق انتخاب شود و اینطرو نیست که برای تمام بیماران نسخه واحدی را تجویز کنیم.

معین گفت: داروهای درمان بیماری آسم گران هستند و در برخی از داروها نیز به دلیل تحریم‌ها با کمبود مواجه هستیم و لازم است انجمن‌های علمی در کنار وزارت امور خارجه با مراکز جهانی ارتباط بگیرند و مشکلات خود را به گوش آنها برساند.

وی افزود: متاسفانه تحریم نبودن داروها و تجهیزات پزشکی دروغی بیش نیست و ما باید برای رفع کمبودها تلاش کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha