دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 265493

طلاق عاطفی چه آسیب‌هایی به کودکان وارد می‌کند؟

سلامت نیوز: داوود ذوالفقاری روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان اظهار کرد: خیلی از اختلالات روانی به دلیل وجود استرس است و تنش‌ها و استرس‌هایی که از درون خانواده به افراد وارد می‌شوند می‌توانند خیلی از اختلالات را فعال کنند.

 

ذوالفقاری افزود: طلاق عاطفی تعارضات بین والدین است که این تعارضات می‌تواند یک منبع استرس برای کودکان باشد؛ چرا که پدر و مادر در مقابل یکدیگر قرار دارند و می‌تواند باعث گوشه‌گیری کودک شوند.

این روانشناس افزود: والدینی که تعارضات زیادی دارند و طلاق عاطفی در زندگی آن‌ها اتفاق افتاده نمی‌توانند محیط امنی برای فرزند خود فراهم کنند و عدم این محیط امن برای نوجوان منجر به گرایش زیاد به سمت گروه همسالان می‌شود و این مسئله می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد کند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بیشترین تاثیر طلاق عاطفی والدین در دوران جوانی رخ می‌دهد، تصریح کرد: در خانواده‌هایی که طلاق عاطفی وجود دارد ریسک خیانت در آن‌ها بالاست.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از آسیب‌های طلاق عاطفی در فرزندان بعد ازدواج آنهاست، افزود: این افراد صحبت کردن با همسران را یاد نمی‌گیرند و دختری که در خانواده شاهد طلاق عاطفی والدین خود بوده نمی‌تواند ارتباط محبت آمیزی با همسر خود داشته باشد.

این مشاور خانواده گفت: در محیط چنین خانواده‌هایی به صورت غیر مستقیم به فرزندان آموزش داده می‌شود که اگر با همسر خود در زندگی زناشویی مشکل پیدا کردن بهترین راه کناره گیری کردن و پاک کردن مشکلات است.

وی با بیان اینکه درگیری‌ها و تعارضات والدین می‌تواند در تحکم زندگی زناشویی فرزندان آن‌ها تاثیر بگذارد، اظهار کرد: در خانواده‌ای که طلاق عاطفی وجود دارد فرزندان آن‌ها همیشه شاهد کشمکش بوده اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha