دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 265515

نشستن‌های طولانی‌مدت و عدم تحرک عوارض شدیدی را برای آناتومی بدن و مفاصل ایجاد می‌کنند، بنابراین توصیه ما به افراد این است که در نشستن‌های خود به توصیه‌های پزشکی توجه لازم داشته باشند.

چگونه بنشینیم تا بیمار نشویم؟

سلامت نیوز:نشستن‌های طولانی‌مدت و عدم تحرک عوارض شدیدی را برای آناتومی بدن و مفاصل ایجاد می‌کنند، بنابراین توصیه ما به افراد این است که در نشستن‌های خود به توصیه‌های پزشکی توجه لازم داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین ،یکی از عوارض بد نشستن انحراف پیدا کردن ستون فقرات و لگن است که در ادامه موجب بدراه رفتن در فرد می‌شود.نشستن‌های خود را مدیریت کنید

به‌طور معمول هر ایرانی در هر شغلی ساعات زیادی را به نشستن در مهمانی‌ها، پشت صندلی در محل کار یا رانندگی اختصاص می‌دهد این نشان‌دهنده این است که فرد در مدت‌زمان طولانی در حالت نشستن است که بسیار مهم است فرد چگونه این زمان طولانی را ازلحاظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل مدیریت ‌کند.


انحراف‌های غیرطبیعی در بدن نتیجه بدنشستن‌ها

نشستن‌های طولانی‌مدت و عدم تحرک عوارض شدیدی را برای آناتومی بدن و مفاصل ایجاد کرده و این نوع نشستن‌ها باعث انحراف‌های غیرطبیعی در بدن می‌شود بنابراین توصیه ما به افراد این است که در نشستن‌های خود به توصیه‌های پزشکی توجه لازم داشته باشند.
کلکسیون بیماری‌ها...

بد نشستن یا نشستن‌های طولانی‌مدت ریسک بیماری‌های DVT (لخته شدن خون در پا)، آمبولی، انسداد خون و تنگ شدن عروق، افزایش فشارخون، مشکلات کلیوی و قلبی، خطر چاقی و ریسک بیماری آرتروز و همچنین قوز و انحراف غیرطبیعی را در بدن بیشتر می‌کند.

مراقبت‌های تغذیه‌ای برای نشستن‌

یکی از عوارض بدنشستن انحراف پیدا کردن ستون فقرات و لگن است که در ادامه موجب بدراه رفتن در فرد می‌شود.توصیه ما این است که در کنار اصولی نشستن افراد به تغذیه مثل آب، چای کمرنگ، میوه را فراموش نکنند چراکه بی‌آبی باعث کم آب شدن دیسک و درنهایت خطر پارگی دیسک ممکن است به وجود بیاورد.


هر نیم ساعت یک‌بار از پشت میز بلند شویدتوصیه ما این است که از نشستن طولانی‌مدت خودداری شود و هر نیم ساعت یک‌بار افراد از پشت میز خود یا از جای خود در منزل بلند شده و چند قدمی راه برود یا حالات کششی و نرمشی انجام دهد.


به استاندارد صندلی خود توجه کنید

صندلی که فرد در آن سکونت دارد نه خیلی باید سفت و نه خیلی نرم باشد و یک تعادل سازی باید در صندلی شخص ایجاد شود و توصیه ما این است که حتماً از پشتی طبی در پشت گودی کمر خود استفاده کنند تا صندلی حالت نود درجه برای طرف به وجود نیاورد.

همچنین ارتفاع صندلی باید در حدی باشد که وقتی کف پاها را روی زمین می‌گذارید زانوها با کمر در یک راستا قرار گیرند و زانوها بالاتر از سطح ران‌ها یا پایین‌تر نباشند.

توصیه‌هایی در مورد نشستن‌ها

آرنج به بدن چسبیده  و اگر قرار است روی میز کارکنید بیشتر قسمت‌های ساعد را روی میز قرار دهید و آن‌ها را در حالت موازی با زمین روی میز حفظ کنید.همچنین در هنگام کار با موس، مچ دست‌ها صاف بوده و از پد مخصوص موس استفاده شود، تا از ایجاد درد در مچ و بیماری تونل کارپال جلوگیری شود.
در مهمانی‌ها اصولی بنشینید

توصیه ما این است که افراد طولانی‌مدت حتی در مهمانی‌ها دوزانو یا چهارزانو ننشینند و چه‌بهتر است که روی مبل بنشینند اما اگر مجبور هستیم که روی زمین بنشینند حالت بازتری بنشینند یا هر ده دقیقه یک‌بار بلند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha