مطالعات نشان می دهد مصرف خوراکی های مضر موسوم به «جانک فودها» (هله هوله ها) موجب افزایش ریسک ابتلا به اختلالات روانشناختی نظیر اختلال دوقطبی و افسردگی می شود.

ارتباط مصرف خوراکی های مضر و افزایش ابتلا به افسردگی

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد مصرف خوراکی های مضر موسوم به «جانک فودها» (هله هوله ها) موجب افزایش ریسک ابتلا به اختلالات روانشناختی نظیر اختلال دوقطبی و افسردگی می شود.

به گزارش سلامت دنیوز به نقل از مهر، جانک فودها نه تنها برای متابولیسم بدن مضر هستند، بلکه موجب افزایش ریسک مشکلات روانشناختی نظیر اختلال دوقطبی و افسردگی می شوند.

مشخص شده است مصرف مواد خوراکی پرقند با ابتلا به اختلال دوقطبی مرتبط است، درحالیکه مصرف غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده با افسردگی مرتبط است.

«جیم بانتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا، در این باره می گوید: «ما هنوز به انجام تحقیقات بیشتری برای پی بردن به وجود این ارتباط نیاز داریم.»

وی در ادامه می افزاید: «دستورالعمل های رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری روانی باید در نظر گرفته شود تا بتوان این بیماری ها را کنترل کرد.»

در این مطالعه، محققان داده های به دست آمده از نظرسنجی تلفنی از 240 هزار نفر را که بین سال های 2005 تا 2015 انجام شده بود، بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha