یک مشاور دیابت گفت:‌ افرادی که دچار دیابت می‌شوند دو برابر افراد عادی در معرض افسردگی قرار دارند.

دیابتی‌ها ۲ برابر دیگران در معرض ابتلا به افسردگی هستند

سلامت نیوز:یک مشاور دیابت گفت:‌ افرادی که دچار دیابت می‌شوند دو برابر افراد عادی در معرض افسردگی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،زهرا فتحی  گفت: احساس غم موضوع طبیعی است که همه افراد آن را تجربه می‌کنند اما این موضوع برای برخی از افراد متفاوت است و آن‌ها به‌طور دائم این احساس را تجربه می‌کنند.

این مشاور دیابت در ادامه افزود: افرادی که این احساس را مدام تجربه می‌کنند فعالیت‌های روزمره‌شان تحت تأثیر این افسردگی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:‌ احساس منفی نگری، عدم علاقه به داشتن ارتباط با همسر، کاهش انرژی، خواب‌آلودگی، مشکل در تصمیم‌گیری مناسب، بی‌قراری و بی‌اشتهایی از تأثیراتی است که افسردگی بر روی افراد می‌گذارد.

فتحی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که دچار دیابت هستند نیز دچار این تنش‌های روانی می‌شوند، ظهور عوارض دیابت فرد را دچار احساس درماندگی و ناکامی می‌کند. فرد دیابتی در معرض اختلالات تغذیه قرار دارد و سبب می‌شود که فعالیت بدنی کمتری نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: نتیجه آن‌هم این است که هورمون ایجادشده از تنش روانی می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون بیمار شود.ا

این مشاور دیابت با اشاره به اینکه بسیاری از متخصصان بر این باورند که افسردگی در بیماران دیابتی دو برابر بیشتر از دیگر افراد است، ادامه داد: این افسردگی در افرادی که دچار عوارضی مانند مشکلات کلیه، مشکلات چشم، قطع عضو و غیره هستند بیشتر دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌طورکلی می‌توان گفت تأثیرات افسردگی برای بیماران دیابتی شامل کاهش عملکرد اجتماعی و کاهش فعالیت‌های حرکتی، احتمال افزایش چاقی، کاهش پایبندی به رژیم شده و  افراد دیابتی دو برابر افراد عادی دچار تنش عصبی می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha