چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 265613

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بخش اعظمی از بدهی‌ها به بخش‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ تصویب شده است»، گفت: پرداخت‌ها در سال ۹۷ ماه به ماه شده لذا نگرانی در سال ۹۸ وجود ندارد. افزایش قیمت در حوزه دارو هم بعد از انجام کار کارشناسی در وزارت بهداشت لحاظ می‌شود.

قیمت دارو متناسب با وضعیت مردم تعیین شود

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بخش اعظمی از بدهی‌ها به بخش‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ تصویب شده است»، گفت: پرداخت‌ها در سال ۹۷ ماه به ماه شده لذا نگرانی در سال ۹۸ وجود ندارد. افزایش قیمت در حوزه دارو هم بعد از انجام کار کارشناسی در وزارت بهداشت لحاظ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهروز بنیادی ، درباره موضوع افزایش قیمت دارو در سال ۹۸، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی و مشکل در واردات مواد اولیه دارو و همچنین مبادلات بانکی و گمرکی تعیین نرخ دارو در سال آینده پازلی است که باید به خوبی آن را حل کرد تا قیمت دارو متناسب با وضعیت مردم تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم کارکنان داروسازی گلایه‌هایی از نبود نقدینگی را مطرح می‌کنند، مبنی بر اینکه داروهای تولیدی را به دانشگاه‌ها توزیع کردند، اما دانشگاه‌ها به دلیل بدهی آن را پرداخت نکرده‌اند که باید این مشکل مرتفع شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «با تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه بخش زیادی از بدهی‌های شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ پرداخت شده است»، توضیح داد: پرداختی بیمه سلامت هم از سال ۹۷ ماه به ماه شد. البته به شرط آماده بودن اسناد و مدارک این کار صورت می‌گیرد. تأمین اجتماعی هم این روند را از شهریور ماه سال جاری آغاز کرده است.

بنیادی در ادامه با بیان اینکه «هزینه‌هایی همچون هزینه‌های مرتبط با کاغذ و مواد پتروشیمی هم مازاد بر قیمت دارو شده است»، گفت‌: سال ۹۷ حق افزایش قیمت دارو از ۹ تا ۲۰ درصد داده شد، اما متوسط ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد. به هر حال قیمت دارو را کمیته تخصصی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با حضور نمایندگان صنف تولید کننده دارو تعیین می‌کنند و ما هم موافق افزایش قیمت دارو منوط به کار کارشناسی بر روی آن هستیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha