افسانه‌ها و واقعیت‌های بسیاری در مورد این بیماری وجود دارد. مادربزرگ‌هایمان می‌گویند که برخی از عزیزانشان را به‌خاطر آنفلوآنزا از دست داده‌اند و برخی دیگر معتقدند که با مصرف عسل و شلغم می‌توان تنها در چند ساعت این بیماری را مهار کرد.

حرف‌وحدیث‌هایی در مورد آنفلوآنزا که باید آن‌ها را باور کنید

سلامت نیوز: افسانه‌ها و واقعیت‌های بسیاری در مورد این بیماری وجود دارد. مادربزرگ‌هایمان می‌گویند که برخی از عزیزانشان را به‌خاطر آنفلوآنزا از دست داده‌اند و برخی دیگر معتقدند که با مصرف عسل و شلغم می‌توان تنها در چند ساعت این بیماری را مهار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در ادامه مطلب، برخی از حرف‌وحدیث‌های واقعی در مورد این بیماری را خواهید خواند. ادعاهای قدیمی که محققان هم از پس ثابت‌کردنشان برآمده‌اند.


بله! ویروس آنفلوآنزا روی دستگیره در نشسته
شنیده‌اید که برای فرار از آنفلوآنزا باید میز کار، دستگیره‌های در، کلید و پریزها و... را مدام تمیز کنید یا دستتان را بعد از استفاده از آن‌ها بشویید؟ درست است. این ویروس از بدن مبتلایان بیرون می‌آید و روی سطوحی که لمس کرده‌اند به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. به همین دلیل است که لمس این سطوح آلوده، احتمال ابتلای شما به آنفلوآنزا را بیشتر می‌کند.


بله! اگر واکسن بزنید، چند روز مریض می‌شوید
شنیده‌اید که با تزریق واکسن آنفلوآنزا، علائمی شبیه به این بیماری در بدنتان ظاهر می‌شود؟ درست است. واکسن آنفلوآنزا با ویروس‌های ضعیف‌شده ساخته شده است و برای ایجاد پادتن این بیماری در بدنتان، چاره‌ای جز ورود ویروس‌های موردنظر به بدن شما وجود ندارد.


بله! اگر سرتان یخ کند آنفلوآنزا می‌گیرید
شنیده‌اید که ویروس آنفلوآنزا در روزهایی که لباس کافی نپوشیده‌اید و به قول قدیمی‌ها یخ کرده‌اید به بدنتان وارد می‌شود؟ درست است. هوای سرد احتمال فعال‌شدن این ویروس و قدرت گرفتنش را بیشتر می‌کند و توان بدن شما برای مبارزه با آن را کاهش می‌دهد.


بله! دوستی که تازه خوب شده هم می‌تواند بیمارتان کند
شنیده‌اید که دوره انتقال این ویروس به دوره وجود علائم ظاهری در بدن بیمارها محدود نمی‌شود؟ درست است. کسی که هم‌نشین شماست حتی در صورت داشتن ظاهری سالم هم می‌تواند بیمارتان کند. این بیماری از یک تا دو روز قبل از شروع علائم و چند روز بعد از پایان گرفتنشان، می‌تواند از بدنی به بدن دیگر سرایت کند.


بله! آنفلوآنزا می‌تواند کشنده باشد
شنیده‌اید که یکی از اطرافیانتان تنها به‌خاطر آنفلوآنزا جانش را از دست داده؟ درست است! این ویروس در مواردی می‌تواند کشنده هم باشد. برخلاف تصور بعضی‌ها، آنفلوآنزا یک ویروس ساده زمستانی نیست. یکی از شایع‌ترین عوارض ابتلا به آنفلوآنزا پنومونی یا سینه‌پهلوست. بیماری‌ای که به‌خاطر جهش ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود و می‌تواند تنها در چند روز زمینه را برای مرگ مبتلایانش فراهم کند.


بله! تابستان هم ممکن است آنفلوآنزا بگیرید
شنیده‌اید که ابتلا به آنفلوآنزا محدود به فصل سرما نیست و در تابستان هم ردپای این بیماری دیده می‌شود؟ درست است! شیوع آنفلوآنزا در زمستان‌ها بیشتر است، اما در تمامی فصول سال احتمال ابتلا به آن وجود دارد.


بله! آنفلوآنزا درمان ندارد
شنیده‌اید که برای خلاص‌شدن از این بیماری چاره‌ای جز صبر ندارید؟ درست است. آنفلوآنزا درمانی ندارد و با مصرف داروهای تجویز شده، تنها می‌توانید عوارض این بیماری را کمتر کنید و تحملش را آسان‌تر. آنفلوآنزا مانند دیگر عفونت‌های ویروسی، برای بیرون رفتن از بدن به دوره زمانی مشخصی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha