وقتی دو انسان درون‌گرا و برون‌گرا رابطه زناشویی خود را شروع می‌کنند، باید بدانند ممکن است هرگز به توافق نرسند مگر اینکه بتوانند به نکته‌های مهم و حساسیت برانگیز زندگی خود واقف شوند و در مواردی به تعامل برسند.

راه حل‌هایی برای رفع مشکلات زوجین درون‌گرا و برون‌گرا

سلامت نیوز: وقتی دو انسان درون‌گرا و برون‌گرا رابطه زناشویی خود را شروع می‌کنند، باید بدانند ممکن است هرگز به توافق نرسند مگر اینکه بتوانند به نکته‌های مهم و حساسیت برانگیز زندگی خود واقف شوند و در مواردی به تعامل برسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، کلی‌ترین تقسیم‌بندی تیپ شخصیت، براساس برون‌گرایی و درون‌گرایی‌ست که همین دسته‌بندی خصوصیات اخلاقی و روانی هر فردی را در زندگی شخصی و اجتماعی‌اش مشخص می‌کند.

وقتی دو انسان درون‌گرا و برون‌گرا رابطه زناشویی خود را شروع می‌کنند، باید بدانند ممکن است هرگز به توافق نرسند مگر اینکه بتوانند به نکته‌های مهم و حساسیت برانگیز زندگی خود واقف شوند و در مواردی به تعامل برسند.


1)همدیگر را آزاد بگذارید
پردازش احساسی برون‌گراها و درون‌گراها تفاوت‌های اساسی دارد. بنابراین افراد باید به شرایط واقف باشند و در بروز هیجان و احساسات از فشار آوردن بیش ازحد به یکدیگر پرهیز کنند. به طور کلی منظور این است که نباید انتظار داشته باشند همان‌طور که خودشان در مقابل چیزی واکنش نشان می‌دهند، شریک‌شان هم همان مدلی واکنش نشان دهد.


2) برنامه‌ریزی داشته باشید
برنامه‌ریزی زندگی چنین زوج‌هایی باید با توافق دو طرفه باشد. مثلاً در آن مشخص شود چند بار در ماه قرار است به پیک نیک یا میهمانی بروند و هر دو طرف نیز باید ملزم به رعایت قوانین باشند. قابل پیش‌بینی بودن برنامه‌ها به هیچ کدام فشاری وارد نمی‌کند.


3) یکدیگر را درک کنید
در زندگی مدرن امروزی، عملاً زندگی مشترک مدت کوتاه‌تری پیدا کرده. پس باید این لحظات کوتاه باهم بودن باکیفیت باشد. مثلاً فرد برون‌گرا بدون اینکه احساس طرد شدن به او دست دهد، باید شرایط روانی همسرش را درک و برایش فضای آرام و خصوصی مهیا کند و بعد از مدتی کنارش برود و با او صحبت کند. البته گاه همسر درون‌گرا همچنان می‌خواهد تنها باقی بماند. در این صورت فرد برون‌گرا باز هم باید فرصت دیگری به او بدهد اما به تلاشش برای برقراری ارتباط با همسرش ادامه دهد.


4) به یکدیگر فرصت دهید
در نحوه حل مشکلات، تفاوت‌های عمده‌ای بین برون‌گراها و درون‌گراها دیده می‌شود. افراد برون‌گرا باید در مقابل اصرار شدید ذهنی‌شان برای حل موضوع در همان لحظه، مقاومت کنند چون اقدامات سریع برای حل مشکل با بی‌اعتنایی و حتی خشم فرد درون‌گرا همراه خواهد بود. برون‌گراها حتماً باید در این مواقع شرایط را درک و کمی تأمل کنند. بحث را به تعویق بیندازند و آن را به زمان دیگری موکول کنند. درون‌گراها هم باید بدانند که همسر برون‌گرا تحمل اینکه مدت‌ها در انتظار بماند تا مسأله حل شود را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha