محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به توسعه یک روش بر مبنای آزمایش خون شده‌اند که پروتئین سرطان‌های نادر را با حداقل خطا تشخیص می‌دهد؛ این پروتئین‌ها تاکنون به هیچ روشی قابل مشاهده نبوده‌اند.

تشخیص پروتئین‌های سرطان‌های نادر با آزمایش خون

سلامت نیوز: محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به توسعه یک روش بر مبنای آزمایش خون شده‌اند که پروتئین سرطان‌های نادر را با حداقل خطا تشخیص می‌دهد؛ این پروتئین‌ها تاکنون به هیچ روشی قابل مشاهده نبوده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پروتئین‌هایی که به طور معمول در هسته سلول قرار می‌گیرند تا امروز قابل شناسایی نبودند. محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به توسعه یک روش بر مبنای آزمایش خون شده‌اند که پروتئین‌ها را در نمونه خون انسان با کمترین میزان خطا شناسایی می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری نیوزوایز،در میان مولکول‌هایی که محققان به دنبال آن هستند، یک پروتئین جهش‌یافته وجود دارد که درون سلول و اغلب درون هسته محدود شده است. این روش جدید Single-Molecule Augmented Capture یا به اختصار SMAC نام دارد و برای اولین بار است که برای مشاهده یک سلول واحد در خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.


با استفاده از این روش علاوه بر مولکول های متداولی که برای تشخیص سرطان و تومور استفاده می شود، پروتئین های نادر درون سلول، پروتئین های ترشح شده و پروتئین های غشایی نیز قابل شناسایی است.


برای مثال، پروتئین جهش‌یافته p53 که یک پروتئین هسته‌ای شناخته شده است و هرگز در خون دیده نمی‌شود، با این روش شناسایی شده است. محققان در تلاشند تا این روش تصویربرداری تک مولکولی از نمونه خون را توسعه دهند و در آزمایش‌های بالینی مورد استفاد قرار دهند.
نتایج این مطالعه در شصت و سومین نشست سالانه انجمن بیو فیزیک در بالتیمور ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha