رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال آینده مسکن ایتام در کشور احداث می‌شود، گفت: سال آینده صف پشت نوبتی نخواهیم داشت.

افزایش 20‌درصدی مستمری کمیته‌امدادی‌ها در سال آینده

سلامت نیوز:رییس کمیته امداد امام خمینی؟ره؟ با بیان اینکه سال آینده مسکن ایتام در کشور احداث می‌شود، گفت: سال آینده صف پشت نوبتی نخواهیم داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از صبح نو ، آقای پرویز فتاح در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه دیروز با بیان اینکه 14 اسفند، سالروز تأسیس «کمیته امداد» در سال‌57 است که تقارن با 40سالگی انقلاب اسلامی دارد، در این باره گفت: افتخار این است که در نهاد مقدس کمیته امداد خادم مردم و محرومان و نیازمندان هستیم. ما تنها نهادی هستیم که نام مقدس امام راحل را در قید حیات امام همام با افتخار بر سر در خویش آراستیم و به همه مددکاران، خیران و حامیان در سراسر کشور تبریک می‌گویم.


 وی با اشاره به این که در ادبیات قرآن و امام از عبارت «مستضعف» استفاده می‌شود، گفت: در گفتمان امام خمینی؟ره؟محرومان کسانی هستند که حقوق آن‌ها پایمال شده است و فقر آن‌ها محصول ضعف و اشکال در برپایی عدالت است.


 رییس کمیته امداد ادامه داد: ربا در بانکداری، فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی و زندگی اشرافی برخی مسوولان گلوگاه تولید فقر است. اگر به جای اتکا به توان و تولید داخلی نگاه‌مان به بیرون از مرزها بود و تولید ملی و کارخانجات دچار آسیب شدند و واردات بر صادرات پیشی گرفت، آنجا گلوگاه تولید فقر است.

فتاح در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار، یک میلیون و 400هزار سالمند نیازمند، 150هزار یتیم، 42هزار بیمار صعب‌العلاج، 330هزار دانش‌آموز، 55هزار دانشجو و 30هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت پوشش این نهاد قرار دارند.


 رییس کمیته امداد امام خمینی؟ره؟در ادامه با اشاره به این که وظیفه اصلی ما ایجاد بستر و برداشتن موانع نقش‌آفرینی مردم در فقرزدایی است، اضافه کرد: اصولاً کار محرومان توسط مردم می‌تواند برطرف شود. این یکی از سیاست‌های اصولی و خدشه‌ناپذیر کمیته امداد است.


 وی در بخش دیگری از این صحبت‌های خود با بیان این که طی 11ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 35درصد مردم بیشتر به ما کمک کرده‌اند، در این‌باره توضیح داد: ما امانت‌دار مردم هستیم و به‌عنوان خادم و خدمت‌گزار این اطمینان را می‌دهیم که امانات و انفاقات مردم به درستی به اهلش می‌رسد. وی با اشاره به اینکه در سال‌97 کمک به معیشت که ماهانه در قالب مستمری پرداخت می‌شود، بیش از هفت هزار میلیارد تومان است، گفت: درمان و بهداشت در این سرفصل 500میلیارد تومان هزینه می‌شود.


همچنین در بخش مسکن هزار میلیارد تومان، جهیزیه 150میلیارد تومان و در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی نیز 120میلیارد تومان، در رفع سوء‌تغذیه کودکان نیز 100میلیارد تومان و در پرداخت حق بیمه اجتماعی 200میلیارد تومان هزینه می‌شود. همچنین 160هزار سفر زیارتی را امسال انجام می‌دهیم.
فتاح با بیان این که 70هزار خدمت مسکن ارائه می‌شود، گفت: 60هزار جهیزیه تهیه و تحویل داده شده است و همچنین 300هزار فقره وام ضروری به ارزش هزار میلیارد تومان طی امسال پرداخت شده و تا پایان سال نیز پرداخت خواهد شد.


 وی در ادامه اظهاراتش با بیان این که طی سال97 حدود دو هزار میلیارد تومان به بیش از صد هزار نفر وام اشتغال پرداخت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در این زمینه صمیمانه از مردم، دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم که از مأموریت‌های کمیته امداد حمایت کردند و اعتبارات ما را به صورت کامل پرداخت کردند. در تبصره «14» و «16» بودجه و سایر ردیف‌ها که به نفع محرومان هزینه می‌شود شاهد هستیم که اقدامات مؤثری صورت می‌گیرد.


در سال‌98 برای پشت نوبتی‌ها مجلس ظرفیتی را ایجاد کرده است، طی پنج ماه گذشته 620‌هزار خانواده با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی وارد چرخه موقت حمایتی شده‌اند و در حال حاضر پشت نوبتی نداریم.فتاح ادامه داد: ما صف وام ضروری را شکستیم و قول داده بودیم و سال آینده هم در این زمینه به لطف خدا صف نخواهیم داشت.


 رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که کارمزد وام‌های کمیته امداد از صندوق امداد ولایت سه درصد بوده است، افزود: قول می‌دهیم که در سال آینده کارمزدی نداریم و وام‌های ما صفر درصد پرداخت خواهد شد تا به معنای واقعی قرض‌الحسنه را در نظام اسلامی اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha