عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه آمار آزمایشات و استفاده از تجهیزات پزشکی در کشورمان بسیار بالا است اما طی جلسات دولت و مجلس قرار است تا با اختصاص ارز ترجیهی به برخی اقلام و مواد اولیه د ارویی به کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمک شود.

اختصاص ارز ترجیهی برای تامین برخی اقلام و مواد اولیه دارویی

سلامت نیوز:عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه آمار آزمایشات و استفاده از تجهیزات پزشکی در کشورمان بسیار بالا است اما طی جلسات دولت و مجلس قرار است تا با اختصاص ارز ترجیهی به برخی اقلام و مواد اولیه د ارویی به کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمک شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد همتی با اشاره به تجویز بی‌رویه و استفاده غیر ضروری از دستگاه‌های رادیولوژی به ویژه در شرایط تحریم و افزایش کیفی‌سازی این تجهیزات گفت: متاسفانه آمار مربوط به آزمایشات و پاراکلینیک در کشورمان نسبت به متوسط جهانی بسیار بالا است. هرچقدر این آمار بالا و بی‌رویه باشد، مصرف دستگاه‌های مرتبط با این حوزه چه در آزمایشگاه و چه در پاراکلینک نیز بالا خواهد رفت.
دستگاه‌های تولید داخل کیفیت بسیار خوب و استانداردی دارد به همین دلیل حمایت از این تولید کنندگان می‌تواند وابستگی به خارج از کشور را کم کند

مصرف بی‌رویه تجهیزات پزشکی مشکل‌ساز می‌شود

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: بسیاری از این دستگاه‌ها از خارج از کشور می‌آید و با توجه به اینکه اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم، این مصرف بی‌رویه می‌تواند مشکل‌ساز باشد بنابراین در این شرایط ویژه که قرار داریم، همکاران باید از تجویز بی‌رویه این موارد خودداری کنند تا استفاده بهینه‌ای را از این دستگاه‌ها داشته باشیم.

ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان داخلی که بسیاری از این دستگاه‌ها را تولید می‌کنند، ضروری است، تصریح کرد: این دستگاه‌ها کیفیت بسیار خوب و استانداردی دارد به همین دلیل حمایت از این تولیدکنندگان می‌تواند وابستگی به خارج از کشور را کم کند و حتی در اغلب موارد این وابستگی را قطع کند.

کنترل دارو و تجهیزات پزشکی باعث می‌شود مردم دچار مشکل نشوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت طی جلساتی که داشتند و امروز نیز این جلسات ادامه داشت در نظر دارند که مواد اولیه دارویی و یا برخی از اقلام دارویی که 6 درصد نیاز هست تا وارد شوند، بتوانند یک ارز ترجیهی را قرار دهند تا از طریق آن بتوانند این موارد را تامین کنند که مجموعه این اقدامات می‌تواند به کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمک کند تا کشور به خوبی اداره شود و مردم دچار مشکل نشوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha