دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 265993

برای حل مشکلاتی مانند وز کردن مو، حالت دادن به مو و .... محصولاتی مانند ژل، موس، کرم مو، سرم مو و ... وجود دارد که در این مقاله می خواهیم مفصل در مورد این محصولات صحبت کنیم.

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

سلامت نیوز: برای حل مشکلاتی مانند وز کردن مو، حالت دادن به مو و .... محصولاتی مانند ژل، موس، کرم مو، سرم مو و ... وجود دارد که در این مقاله می خواهیم مفصل در مورد این محصولات صحبت کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، موهایت فر است و وقتی از حمام بیرون می‌آیی وز می‌شود و با درشت ترین شانه‌ها هم نمی‌توانی آن را صاف كنی؛ شاید هم دوست داری موهایت زیر نور آفتاب برق بزنند و صاف و یكدست باشند. شاید هم روی میز جلوی آیینه تان برای حل كردن این مشكلات،‌انواع ژل‌ها، موس‌ها و كرم‌های مو را دارید و یا گاهی به عطاری‌ها سر می‌زنید تا كتیرا بخرید.

با دكتر حسین طباطبایی متخصص پوست و مو وعضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در مورد این محصولات به گفتگو نشسته ایم.


سوال : ‌آقای دكتر! برای حالت دادن به موها، ژل‌ها و فوم‌ها و به طور كلی مواد كارخانه ای بهترند یا موادی مانند كتیرا كه در عطاری‌ها به صورت سنتی وجود دارد؟

مواد نرم كننده و حالت دهنده چنانچه به وسیله كارخانه‌های معتبر تولید شوند، مناسب اند و انتخاب آن بستگی به سلیقه فرد از نظر وضعیت و حالت موهایش دارد و بسته به اینكه خودش فكر می‌كند موهایش با ژل بهتر فرم می‌گیرند و یا با كرم مو، كتیرا یا هر ماده دیگری، یكی ازانواع این محصولات را از بازار می‌خرد و استفاده می‌كند. این محصولات معتبر تفاوت چندانی از نظر سلامت نگه داشتن پوست و موی سر با یكدیگر ندارند و همه محصولات استاندارد بسته به تجربه فرد كه كدام یك را می‌پسندد، قابل استفاده هستند.

سوال:‌ موادی كه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد چطور؟

محصولات فله ای كه در عطاری‌ها فروخته می‌شوند می‌توانند موجب حساسیت پوست سر و كدر شدن موها شوند و به هیچ وجه استفاده از این محصولات را توصیه نمی‌كنیم.


سوال:‌ ژل زدن به موها موجب ریزش آنها نمی‌شود؟

ژل‌ها، مواد نرم كننده و صاف كننده هستند كه افرادی كه موهای زبر و خشك و فر دارند می‌توانند از آنها استفاده كنند و چنانچه به وسیله كارخانه‌های معتبر ساخته شده باشند مناسب هستند و موجب نرم شدن موها و حالت دادن به آنها و صاف كردن شان می‌شوند. ژل‌های استاندارد به ندرت عوارضی مانند حساسیت پوست سر را به وجود می‌آورند البته نكته ای كه باید به آن توجه كرد این است كه ژل‌هایی كه در خانه ساخته می‌شوند و در عطاری‌ها به فروش می‌رسند غیر استاندارد هستند و ممكن است موجب قرمزی و پوسته پوسته شدن و خشكی و خارش پوست شوند.

سوال: فوم یا موس چطور؟

این محصولات هم اگر به صورت كارخانه ای و استاندارد ساخته شوند می‌توانند بدون عوارض استفاده شوند ولی در این مورد هم نباید از انواع خانگی یا عطاری‌ها استفاده كرد.

سوال: پس بگویید بهترین روش استفاده از این محصولات چیست؟روی موی خشك مالیده شوند یا روی موی خیس؟

روش استفاده از این محصولات بستگی به دستورالعمل كارخانه سازنده این محصولات دارد. بهتر است پس از هر بار حمام كردن ، این محصولان حالت دهنده مو روی موهای مرطوب مالیده شوند و با شانه دانه درشت شانه شوند و در صورت تمایل پس از آن موها سشوار كشیده شوند.

سوال: اگر ژل را روی موها مالیدیم، تا چه مدت اشكالی ندارد كه این ژل روی موها باقی بماند؟ چند وقت یك بار باید شسته شوند؟

اغلب كارخانه‌های سازنده این محصولات حالت دهنده مو، مدت زمانی را كه اشكال ندارد این محصولات در تماس با موها قرار بگیرند روی قوطی این محصولات می‌نویسند كه این بستگی به مواد تشكیل دهنده هر محصول دارد ولی به طور كلی پس از هر حمام و شستشوی موها با شامپو، مواد حالت دهنده روی موها مالیده می‌شوند و تا حمام بعدی كه یك تا دو روز طول می‌كشد، اشكالی ندارد كه این محصولات روی موها باقی بمانند.

سوال: بعضی‌ها می‌گویند اگر در طول ماه، به صورت مداوم از این مواد حالت دهنده استفاده شود، موها دچار ریزش می‌شود؛ درست است؟

خیر، چنانچه حالت دهنده‌ها استاندارد و معتبر باشد می‌توانید آنها را به صورت مستمر وپس از هر حمام استفاده كنید و محدودیتی هم در استفاده از این محصولات وجود ندارد.

سوال:‌ شما كدام یك از محصولات حالت دهنده مو را توصیه می‌كنید؟

جواب این پرسش شما موجب تبلیغ محصولات خاصی می‌شود ولی اگر شما به دنبال تهیه یك محصول حالت دهنده مناسب برای موهایتان هستید بهتر است با پزشك متخصص پوست مشاوره كنید. پزشك با توجه به نوع موهای شما، محصول خاصی را به شما توصیه خواهد كرد.

سوال:‌ آقای دكتر! كرم‌های مو كه موجب براق شدن موها می‌شوند،‌سبب ریزش موها نمی‌شوند؟

كرم‌های مو، مواد نرم كننده و حالت دهنده برای موهای زبر و صاف كننده‌های موهای فر هستند. كرم موهای استاندارد ضمن نرم و صاف كردن موها به سرعت جذب مو می‌شوند و موجب چربی و براق شدن موها می‌شوند. مانند سایر محصولات اگر این كرم‌ها از مارك‌های معتبر تهیه شوند مشكلی برای پوست و موی سر ایجاد نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha