عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح مصوبات مجلس به نفع مدارس فرسوده گفت: برای رتبه‌بندی معلمان هم سه هزار میلیارد تومان اختصاص یافت.

مصوبات مجلس به نفع مدارس فرسوده/سه هزار میلیارد برای اجرای رتبه‌بندی معلمان

سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح مصوبات مجلس به نفع مدارس فرسوده گفت: برای رتبه‌بندی معلمان هم سه هزار میلیارد تومان اختصاص یافت.


به گزارش سلامت نیوز، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که "مجلس برای مدارس فرسوده چه مصوباتی داشت؟" اظهار کرد: مجلس در بحث نوسازی مدارس سه مصوبه داشت، مصوبه نخست مربوط به چاپ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی مدارس فرسوده است.

مالیات 1000 هزار میلیاردی آستان قدس به نفع مدارس روستایی

وی افزود: مصوبه دوم مجلس این بود که آستان قدس و شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح که مالیات نمی‌دادند ملزم به پرداخت مالیات شدند و این رقم که معادل هزار میلیارد تومان می‌شود برای نوسازی مدارس روستایی و مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت نیز 942 میلیارد تومان اختصاص داده است که بخشی از آن را باید خیران تامین کنند از سوی دیگر عوارض گاز‌رسانی بر اساس ماده 65 قانون برنامه ششم توسعه که در گذشته 20 درصد و معادل 300 میلیارد تومان بود برای سال 98 به 50 درصد افزایش یافت که  حدود 900 میلیارد تومان می‌شود.

احمدی لاشکی همچنین بیان کرد:  6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد و 6 درصد نیز در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌گیرد.

سه هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی در سال 98

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه " مجلس شورای اسلامی برای تامین حقوق معلمان و معیشت آنها چه اقداماتی انجام داد؟" اظهار کرد: برای معلمان دو کار بیشتر انجام نشد، نخست اینکه دولت برای اجرای رتبه‌بندی معادل 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه در نظر گرفته بود و مجلس نیز هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد و در مجموع سه هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی در سال آینده اختصاص یافت اما اجرای آن با این بودجه امکان پذیر نیست و باید بررسی کرد که چگونه می توان با این رقم آن را عملیاتی کرد‌.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بحث حقوق معلمان، مصوبه اخیر مجلس که براساس آن 400 هزار تومان به اضافه 10 درصد به حقوق‌ها اضافه خواهد شد به نفع آنهاست چون حقوق معلمان در رده‌های پایین قرار دارد همچنین دولت نمی‌تواند بگوید که آن را اجرا نمی‌کند و اگر ایراد دارد شورای نگهبان باید آن را اعلام کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha