سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه درج عنوان تراریخته بر روی بسته بندی مواد غذایی که حاوی مواد اولیه با منشأ تراریخته، الزامی است، گفت: این اقدام از سوی تولیدکننده، رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای است.

درج عبارت "اصلاح شده ژنتیکی" ارتباطی به ذرت‌های دامی ندارد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه درج عنوان تراریخته بر روی بسته بندی مواد غذایی که حاوی مواد اولیه با منشأ تراریخته، الزامی است، گفت: این اقدام از سوی تولیدکننده، رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای است.


به گزارش سلامت نیوز،کیانوش جهانپور با بیان این مطلب، افزود: به هرحال برخی دانه های روغنی از جمله ذرت، سویا و کلزای وارداتی، تراریخته هستند و روغن و یا هر فرآورده غذایی استحصال شده از آن، مشمول ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته می‌شود، البته این ضابطه و این برچسب صرفا احترام به مشتری و فراهم کردن قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده است و هیچ ارتباطی با ایمنی و سلامت آن فرآورده ندارد.

 

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: قدر مسلم، فرآورده‌ای که با ضوابط سازمان غذا و دارو تولید و عرضه شود، فارغ از تراریخته یا غیر تراریخته ایمن و سالم به شمار می رود و اقدام شرکت‌ها در درج عنوان مربوطه یک نکته مثبت اخلاقی، قانونی و حرفه ای است.

 

وی با تاکید براینکه درج عبارت تراریحته هیچ ارتباطی با موضوع تولید اسنک های حجیم شده بر پایه غلات از ذرت دامی ندارد، عنوان کرد: بخشی از مشکلات شرکت‌های استفاده کننده از ذرت های دامی، همین عدم صداقت و عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای بهداشتی بوده و این دو موضوع را به هم پیوند نزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha