رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، از مسئولان بنیاد بیماران نادر خواست تا مطالبه خود در جهت واردات داروهایی که اثربخشی بیشتری داشته باشند را از طریق مجلس پیگیری کنند.

مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر مطالبه دارویی خود را از طریق مجلس پیگیری کنند

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، از مسئولان بنیاد بیماران نادر خواست تا مطالبه خود در جهت واردات داروهایی که اثربخشی بیشتری داشته باشند را از طریق مجلس پیگیری کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی ، در واکنش به اظهارنظر رئیس بنیاد بیماری‌های نادر مبنی بر اینکه درمان بیماران نادر با داروهایی که از هند و پاکستان وارد می‌شوند، بی‌نتیجه است، گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر پیش از این از تعدادی از داروهای وارداتی موثر استفاده می‌کردند و نتیجه هم می‌گرفتند، اما در شرایط کنونی می‌توان گفت که مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر قطعا بر اساس شواهد و مستنداتی اظهار نظر کرده‌اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر می‌توانند این مطالبه خود را از طریق کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و داروی مجلس پیگیری کند که قطعا آنها را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

پیغام خبر بنیاد بیماری‌های نادر برای مسئولان حوزه سلامت

وی تصریح کرد: بی‌تردید پیغام حاصل از این خبر که مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر داده‌اند، کاملا شفاف است و نشان می‌دهد داروهایی که از کشورهای خاصی وارد ایران می‌شود، تاثیری در درمان بیماران تحت پوشش آنها نداشته است که این موضوع قابل بررسی است و قطعا ما در مجلس آن را پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اهمیت این موضوع از این جهت است که پیغام روشنی برای مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دارد و می‌طلبد که مسئولان حوزه دارو روند واردات دارو و نحوه بررسی میزان اثربخشی آنها را مورد بازنگری قرار دهند.

واردات داروهای فاقد کیفیت هزینه درمانی مضاعفی را به بیماران تحمیل می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: وقتی محصولات بی‌کیفیت برای هر حوزه‌ای به ویژه دارو وارد کشور می‌شوند، در عمل اتلاف منابع خواهد بود و می‌تواند به حوزه سلامت آسیب جدی وارد کند، بنابراین باید بر اساس آنچه در قبال بیماران نادر متعهد شده‌ایم، از واردات داروهایی که هزینه مضاعف درمانی را به آنها تحمیل می‌کند، جلوگیری کنیم.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان غذا و دارو این است که به واردات برندهای با کیفیت دارو توجه بیشتری داشته باشد، چرا که ما به دنبال افزایش اثربخشی داروها هستیم و چنانچه داروهای فاقد کیفیت یا کیفیت پایین وارد کشور کنیم، محل توجه است./
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha