چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 266178

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک در نظام سلامت ناگزیر است و اگر می‌خواهیم مصرف دارو ، خدمات تصویربرداری و هزینه‌های درمانی کنترل شود، راهی جز حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک نداریم.

راهکارهایی برای کنترل هزینه‌های درمانی

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک در نظام سلامت ناگزیر است و اگر می‌خواهیم مصرف دارو ، خدمات تصویربرداری و هزینه‌های درمانی کنترل شود، راهی جز حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک نداریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، قاسم جان بابایی درباره طرح نسخه نوسی الکترونبک که یکی از بخش‌های استقرار سازمان الکترونیک در نظام سلامت است، افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط معاونت درمان آغاز شد و بیمه سلامت به صورت پایلوت این طرح را در کرمان اجرا کرد. دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، زنجان، گلستان، تبریز و گیلان نیز به زودی این طرح را آغاز می‌کنند.

وی درباره همکاری پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: در ابتدای راه این طرح مشکلاتی وجود دارد، اما اگر می‌خواهیم هزینه‌های درمان را کنترل و مدیریت کنیم و بدانیم چقدر دارو مصرف شده و هر کدام توسط چه پزشکی تجویز شده یا چقدر تصویربرداری نوشته شده است باید نسخه نویسی الکترونیک اجرا شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در عین حال این طرح برای بیمه‌ها نیز صرفه جویی زیادی به همراه دارد و مصرف بیهوده کاغذ برای دفترچه‌های بیمه کاغذی از بین می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha