مسئول گروه فراهم‌آوری و پیوند وزارت بهداشت نحوه فعالیت واحدهای فراهم‌آوری اعضا برای اهدا و پیوند عضو در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۸ را تشریح کرد.

مراکز "پیوند عضو" در تعطیلات نوروز باز هستند

سلامت نیوز:مسئول گروه فراهم‌آوری و پیوند وزارت بهداشت نحوه فعالیت واحدهای فراهم‌آوری اعضا برای اهدا و پیوند عضو در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ساناز دهقانی  با اشاره به فعالیت واحدهای فراهم‌آوری اهدای عضو در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۸، گفت: در روزهای تعطیلات نوروزی واحدهای فراهم‌آوری اعضا به صورت کامل باز و فعال هستند. باید توجه کرد که به دلیل افزایش تصادفات در ایام نوروز، ممکن است تعداد افراد مرگ مغزی در این ایام بیشتر از موارد معمول در سال باشد، ‌ در نتیجه واحدهای فرآهم‌آوری و شناسایی وزارت بهداشت، به طور کامل کارشان را انجام می‌دهند.

وی افزود: بخش‌های بزرگ پیوند نیز در کشور مانند بخش پیوند شیراز، بیمارستان امام خمینی(ره)، بخش پیوند کلیه بیمارستان لبافی‌نژاد، بخش پیوند بیمارستان سینا و... باز هستند و فعالیت‌هایشان را به روال معمول انجام خواهند داد. این درحالیست که در گذشته واحدهای فرآهم‌آوری و شناسایی پیوند در ایام نوروز تعطیل بودند، اما سه سال است که تمام این واحدها باز و فعال هستند.

دهقانی با بیان اینکه در سال گذشته در ابتدای نوروز تا سیزدهم فروردین ماه، ۱۸ مورد پیوند داشتیم، ‌گفت: حتی در نوروز سال گذشته چندین مورد پیوند قلب هم انجام شد. در عین حال در کشور حدود هشت بخش پیوند قلب داریم که شش‌ مرکز آن در تهران قرار دارند. همچنین ۹ مرکز پیوند کبد و ۳۰ بخش پیوند کلیه در کشور داریم و مشکلی از بابت فعالیت‌شان در نوروز وجود ندارد.

 مسئول گروه فراهم‌آوری و پیوند وزارت بهداشت تاکید کرد: برای ترابری اعضا در تعطیلات نوروزی نیز تمهیدات لازم دیده و هماهنگی‌ها انجام شده و مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha