مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری با ضروری خواندن شناسایی نیازهای مراقبتی تسکینی بیماران به تشریح برنامه های معاونت پرستاری در این حوزه پرداخت.

برنامه های معاونت پرستاری در حوزه مراقبت تسکینی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری با ضروری خواندن شناسایی نیازهای مراقبتی تسکینی بیماران به تشریح برنامه های معاونت پرستاری در این حوزه پرداخت.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر مریم رسولی در سمینار مراقبت تسکینی با رویکرد بین حرفه ای به تشریح برنامه های انجام شده و در دست اجرای این معاونت پرداخت و گفت: با عنایت به روند رو به افزایش ابتلا به بیماری سرطان در کشور و تاثیرات گسترده این بیماری بر ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بیمار و خانواده و تبعات آن بر افزایش هزینه های نظام سلامت، ضروری است که نیازهای مراقبتی تسکینی بیماران از هم اکنون شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت آن ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش ارائه دهندگان مراقبت، گام نخست جهت استقرار نظام مراقبت تسکینی تلقی می شود، افزود: برنامه مهارتی و حرفه ای پرستاران در 17 مرکز کشور به صورت آزمایشی با همکاری معاونت درمان برگزار شده است.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری ضمن استناد به برخی مدل های بومی جهت استقرار نظام مراقبتی در کشور، گفت: طراحی کلینیک های مبتنی بر بیمارستان و ارائه مراقبت در منزل بهترین مدل های ارائه مراقبت تسکینی در کشور هستند که الزاما باید مبتنی بر نظام سطح بندی خدمات بوده و توسط پرستاران و پزشکان عمومی آموزش دیده ارائه شوند.

دکتر رسولی، طراحی راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) ارائه مراقبت تسکینی در کلینیک مراقبت تسکینی و مراقبت در منزل را از اولویت های این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است بخشی ازگایدلاین های مراقبت در منزل به تریاژ تلفنی اختصاص یابد.

وی از اجرای پایلوت برنامه در دو بیمارستان دانشگاهی در شهر تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این مراکز بتوانند به عنوان مراکزی جهت ارائه الگوی عملیاتی در کشور شناخته شوند.

گفتنی است، سمینار مراقبت تسکینی با رویکرد بین حرفه ای در اسفندماه سال جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با شرکت صاحبنظران داخلی و مدعوینی از کشور ژاپن برگزار شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha