نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار کودک در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون هستند، گفت: تهیه پروتز شنوایی در انحصار ۳ شرکت خصوصی است که توسعه این مسأله امری ضروری به شمار می‌رود.

۱۰۰۰ کودک در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون/ تهیه پروتز شنوایی در انحصار ۳ شرکت خصوصی

سلامت نیوز:نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار کودک در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون هستند، گفت: تهیه پروتز شنوایی در انحصار ۳ شرکت خصوصی است که توسعه این مسأله امری ضروری به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمحمد طباطبایی نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا ، اظهار داشت: از هدف‌گذاری‌های اصلی بنیاد بخشش این بوده که در 10 سال آینده ایران عاری از ناشنوایی داشته باشیم بنابراین در بحث پیشگیری و کاشت حلزون اقدامات مؤثری برای بیماران توسط این بنیاد و همت خیرین صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به آمار تولد کودکان ناشنوا سالانه هزار مورد به کاشت حلزون شنوایی نیاز داریم و اگر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد می‌توان از این میزان کاست. از طرفی زمان طلایی کاشت حلزون تا 4 سالگی است و اگر به موقع اقدام نشود کودکان یک عمر درگیر مسأله شنوایی و گفتاری خواهند شد.

نایب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا با اشاره به اینکه تهیه پروتز شنوایی در حال حاضر در انحصار سه شرکت خصوصی است، گفت: در صورتی که هیأت امنای ارزی هزینه‌ها را تأمین کند و حلقه این انحصار باز شود همچنین ترخیص پروتز در گمرک با سهولت انجام گیرد می‌توان کمک زیادی برای درمان به موقع کودکان ناشنوا انجام داد.

طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز کاشت حلزون در کشور خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرصت کاشت حلزون برای کودکان از بین نرود و خوشبختانه بودجه لازم در این زمینه در مجلس تصویب شده ولی در هیأت امنای ارزی و برخی از سازمان‌های دیگر مشکل مدیریتی جهت این مسأله داریم و کودکان نباید در انتظار گرفتن شناسه کاشت حلزون باشند.

وی گفت: وزیر بهداشت به موضوع پیشگیری توجه لازم داشته و ضرورت دارد که برای کودکان در انتظار شناسه کاشت حلزون اقدامات با سرعت بیشتری انجام گیرد.

نائب رئیس بنیاد شنوایی بخشی شفا با بیان اینکه از ظرفیت مراکز کاشت حلزون باید به خوبی استفاده شود، یادآور شد: متخصصین گوش، حلق و بینی زیادی در کشور داریم که با پیوستن آنها به حلقه درمان کودکان ناشنوا می‌توان اقدامات مؤثر و به موقعی را انجام داد البته توسعه مراکز توانبخشی بسیار حائز اهمیت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha