مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از اختصاص بخشی از قطعه 305 به اهداکنندگان عضو طی یک سال و نیم اخیر خبر داد. طی 15 ماه گذشته تاکنون 150 نفر اهدا‌کننده عضو، در قطعه 305 بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند.

اهدای 910 قبر رایگان در بهشت زهرا به اهدا کنندگان عضو

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از اختصاص بخشی از قطعه 305 به اهداکنندگان عضو طی یک سال و نیم اخیر خبر داد. طی 15 ماه گذشته تاکنون 150 نفر اهدا‌کننده عضو، در قطعه 305 بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  ایران ،پیش از این بخشی از قطعه نام آوران به اهداکنندگان اختصاص داده شده بود که به علت یک طبقه بودن و همین طور ظرفیت محدود، نمی‌توانست جوابگوی بالای متوفیان باشد. طی چند سال گذشته حدود 760 اهدا‌کننده عضو فقط در قطعه نام آوران دفن شده‌اند و این قطعه حالا دیگر ظرفیتش تکمیل شده است.

هم‌اکنون در بخشی از قطعه 305، یک قبر رایگان به اهداکنندگان عضو تعلق می‌گیرد و البته خبر خوب آنکه خانواده‌های این افراد هم می‌توانند طبقات دوم و سوم این قبور را با تخفیفات و تسهیلات ویژه‌ای دریافت کنند.آن‌طور که سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا می‌گوید: «خانواده اغلب این افراد تقاضا داشتند تا بعد از فوت درکنارعزیزانشان به خاک سپرده شوند، اما به علت کمبود جا، این امکان میسر نبود و به همین علت بخشی از قطعه 305 با ظرفیت بالا به این افراد اختصاص پیدا کرد.»


 درسال گذشته از 4 هزار مرگ مغزی در کشور، تنها 25 درصد افراد یعنی 926 نفراعضای خود را اهدا کرده‌اند و این درحالی است که حدود 25 هزار نفر در نوبت انتظار دریافت عضو قرار دارند و نکته مهم‌تر آنکه هر فرد می‌تواند 8 عضو از بدن خود را اهدا کند که در این صورت فردی در لیست انتظار نخواهد ماند! به گفته خال، طی سال‌های اخیر، همه اهداکنندگان عضو چه آنها که پیش از این در قطعه نام آوران دفن شده و چه متوفیانی که امسال به قطعه 305 هدایت شده‌اند که در مجموع 910 نفر می‌شوند، قبر رایگان دریافت کرده‌اند و در واقع این تسهیلات در جهت ترغیب و تشویق مردم به این امر خداپسندانه و انسان دوستانه بوده است.

خال همچنین از رونمایی از تندیس ملی اهدای عضو در کنار قطعه 305 خبر داد. قطعه نام آوران از سال 82 به غیر از اهداکنندگان عضو، به نویسندگان، شعرا، ورزشکاران و همه افرادی که در راه اعتلای ایران تلاش کرده‌اند، اختصاص پیدا کرده است. رئیس سازمان بهشت زهرا با اشاره به توافقی که با مراکز و بیمارستان‌های پیوند اعضا مثل بیمارستان‌های مسیح دانشوری و امام خمینی(ره) امضا شده است، می‌گوید: براساس این توافقنامه، همه اهداکنندگان عضو در این قطعه (305) به طور رایگان به خاک سپرده خواهند شد.

خانواده‌های کودکان کار و خیابان، سبد نوروزی کالا می‌گیرند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: کلیه خانواده‌های کودکان کار و خیابان در آستانه سال نو سبد کالا می‌گیرند.مهشید موقر درباره آخرین اقدامات بهزیستی استان تهران برای ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود:

آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان که مربوط به سال ۱۳۸۴ بود، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی بازنگری شده و تحت عنوان دستورالعمل حمایت‌های اجتماعی جهت تصویب به مراجع ذیربط ارسال شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۲۴ کودک کار و خیابان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان تهران هستند، اظهار کرد: این کودکان از طریق مراکز و مؤسسات غیردولتی خدمات مددکاری، روانشناسی، بهداشتی - درمانی، آموزشی - تحصیلی دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha