یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 266921

مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به میگرن در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری خشکی چشم قرار دارند.

میگرن منجر به بیماری خشکی چشم می شود

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به میگرن در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری خشکی چشم قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه کارولینای شمالی دریافتند افراد مبتلا به میگرن ۲۰ درصد بیشتر با ریسک ابتلاء به بیماری خشکی چشم مواجه هستند.

بیماری مزمن خشکی چشم یک بیماری شایع است که در آن، اشک کافی طبیعی برای نرم کردن چشم وجود ندارد، و همین مسئله بر عملکرد چشم تأثیر گذاشته و کیفیت زندگی فرد را کاهش می‌دهد.

محققان در مطالعه خود دریافتند مردان ۶۵ سال به بالا مبتلا به میگرن حدوداً دو برابر بیشتر با احتمال بیماری خشکی چشم روبرو هستند و در زنان در رده سنی مشابه، وجود این ریسک حدود ۲.۵ برابر است.

به گفته محققان، ارتباط بین میگرن و خشکی چشم در بین افراد مسن و بخصوص زنان شایع‌تر است که علت آن، تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی و یائسگی است.

«ریچارد دیویس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پزشکان و متخصصان باید بدانند که بیماران دارای سابقه سردردهای میگرنی در معرض ریسک بالا بیماری خشکی چشم هستند.»

محققان در این مطالعه، وضعیت ۷۳ هزار فرد بزرگسال را بررسی کردند که ۸ تا ۳۴ درصد آنان دچار خشکی چشم بودند.

به گفته محققان، فرایندهای التهابی در سطح سلولی از علل مشترک در بیماری خشکی چشم و میگرن هستند.

دیویس در این باره می‌گوید: «تغییرات التهابی در بیماری خشکی چشم موجب بروز مشکلات مشابهی در بافت عصبی-عضلانی شده که منجر به ابتلاء و پیشرفت سردردهای میگرنی می‌شود.»

محققان همچنین عنوان می‌کنند آرتروز روماتوئید، دیابت، مشکلات تیروئیدی، قرارگیری در معرض دود، آب و هوای خشک و وزش باد، و مصرف طولانی مدت لنزهای تماسی می‌تواند منجر به خشکی چشم شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha