سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به آخرین آمار موش‌های شهر تهران گفت: آخرین آمار اخذ شده نشان می‌دهد که ۴ میلیون موش در تهران زندگی می‌کنند.

۴ میلیون موش، همسایه تهرانی‌ها هستند

سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به آخرین آمار موش‌های شهر تهران گفت: آخرین آمار اخذ شده نشان می‌دهد که ۴ میلیون موش در تهران زندگی می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، حمیدرضا تحصیلی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمانی که بنده مسئولیت این شرکت را در تاریخ 15 مهرماه 97 پذیرفتم، شرکت وضعیت خوبی نداشت و صحبت‌هایی مبنی بر انحلال آن در شورای شهر تهران مطرح بود و علت‌ آن نیز عدم درآمدزایی و بدهی‌های انباشته شده شرکت بود. در آن مقطع شرکت با انباشتی از پرسنل روبرو بود اما در نهایت با تلاش همکارانم و البته حمایت شهردار مشکلات برطرف شد و هم اینک شرایط خوبی را پیدا کرده‌ایم.

تحصیلی با اشاره به تعدد وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: 7 الی 10 وظیفه برای این مجموعه طراحی شده است که مهمترین و نخستین وظیفه در بند 20 ذیل ماده 55 قانون شهرداری‌ها در ارتباط با انتقال صنایع مزاحم به خارج از تهران است که بر مبنای این قانون؛ شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران ثبت شده است. در سال‌های گذشته تعدادی از مشاغل مزاحم از جمله صنایع پوست و دباغ، چوب، آهن و اوراقچی‌ها به خارج از تهران منتقل شده است. ضمن اینکه این شرکت وظیفه نظارتی و ساماندهی بر جایگاه‌های CNG در سطح شهر تهران برعهده دارد.

وی در ادامه به نظارت بر کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی جمعه‌بازارها، شب‌بازارها، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، مبارزه با حیوانات موذی و جونده و همچنین نظارت بر خرید و فروش خودروها در 4 مرکز در سطح شهر تهران از دیگر وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل محسوب می‌شود. یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیگیری شده است الکترونیکی و مکانیزه کردن پرونده انتقال مشاغل به خارج از تهران است که بر همین اساس و طی طرحی که مورد توجه شهردار تهران نیز قرار گرفته است از سال آینده تمام مراجعات کارشناسان به محلات برای انتقال مشاغل مزاحم تا فرایند صدور مجوز به صورت الکترونیکی و مکانیزه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستور کار این شرکت قرار گرفته راه‌اندزای کیوسک‌های هوشمند است که در این زمینه طرح‌هایی مورد بررسی و در نهایت یک طرح مورد توجه قرار گرفته است. کیوسک‌های مطبوعاتی حدود 30 سال است در معابر عمومی و خیابان‌ها فعالیت می‌کنند و سال‌های سال است که نه قراردادی دارند و نه پیش قراردادی امضا می‌کنند و ماهیان مبلغ بسیار کمی تحت عنوان اجاره پرداخت می‌کنند که با راه‌اندازی کیوسک‌های هوشمند شرایط مناسب‌تری برای فعالیت آنها در سطح شهر تهران فراهم خواهد شد.

تحصیلی افزود: در طرح کیوسک‌های هوشمند علاوه بر تغییر ظاهر و پیکره کیوسک‌ها الزاماتی برای آنها از جمله استفاده از خودپردازها و تابلوهای مانیتورینگ پیش‌بینی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه 3 قیمت نیز برای اجاره و پیشقرارداد کیوسک‌ها در سال آینده پیش‌بینی شده است گفت: این قراردادها براساس مناطق طراحی خواهد شد. علاوه بر اینکه شرکت ساماندهی جلسه‌ای را با اتحادیه کیوسک‌داران در ارتباط با افزایش کرایه آنها برگزار کرده است.

وی در ادامه در ارتباط با حواشی پیش آمده بازار جنتآباد طی ماه‌های گذشته گفت:‌ 5 سال پیش و در زمان مدیران وقت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، قراردادی با یکی از پیمانکاران به امضا رسید که بر اساس آن، پیمانکار متعهد شد 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بابت این 5 سال پرداخت کند.

تحصیلی افزود: متاسفانه در ادامه پیمانکار اقدام به اخذ پول پیش از غرفه‌داران کرد که این برخلاف قرارداد تنظیم شده بود چرا که بر اساس آن قرارداد آمده بود که پیمانکار رقمی بابت پیش قرارداد دریافت نکند که پیمانکار مربوطه حدود 8 میلیون تومان پول پیش از حتی خانواده‌های بی‌سرپرست که شهرداری تهران تاکید داشت که از آنها مبلغی دریافت نشود پول دریافت کرده بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در ادامه پیمانکار نیز مدعی شده بود که هزینه‌هایی برای این بازار کرده است و سپس با همراهی برخی از اقوام و خویشاوندان خود اقدام به تحریک غرفه‌داران کرد که در ادامه شرکت ساماندهی اقدام به شکایت از فرد اشاره شده کرد. در حال حاضر موضوع ختم به خیر شده است و شرکت ساماندهی اجازه فعالیت را به غرفه‌داران تا تعیین تکلیف نهایی داده است. علاوه بر اینکه پرونده فرد اشاره شده هم اکنون در دادگاه در حال بررسی است و وی ممنوع‌الخروج شده است.

تحصیلی همچنین در ارتباط با ممنوعیت فروش سیگار در کیوسک‌های روزنامه‌فروشی گفت: این موضوع بر اساس بخشنامه بازرسی کل کشور ممنوع است و کیوسک‌داران فقط می‌توانند اقدام به فروش تنقلات بسته‌بندی شده استاندارد کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه نشست خبری با اشاره به طرح استقبال از بهار و مبارزه با حیوانات موذی و جونده تصریح کرد: در همین ارتباط محورهای شاخص در 22 منطقه تهران شناسایی و شرکت ساماندهی اقدام به طعمه‌گذاری و مبارزه با حیوانات موذی و جونده کرده است. این طرح از هفته گذشته در محورها و معابر اصلی آغاز شده است ضمن اینکه کارشناسان این شرکت نیز دیدارهای چهره به چهره‌ای با شهروندان و ارائه خدمات به آنها داشته است.

وی در ارتباط با نحوه مبارزه با حیوانات موذی و جونده گفت: استفاده از تله و فوم از مواردی است که برای مبارزه با موش‌های استفاده خواهد شد.

تحصیلی در ارتباط با تعداد موش‌های شهر تهران تصریح کرد: براساس آمار تعداد موش‌ها 4 میلیون است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره میزان تلفات و لاشه‌های موش‌هایی که در طرح استقبال از بهار از بین رفته‌اند گفت: نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد اما تا پایان فروردین این آمار اعلام خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha