:انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورایعالی به این شکل هست که ابتدائاً بایستی آئین نامه انتخابات در شورایعالی تصویب شده و سپس آیین نامه طی نامه ای از طرف رئیس کل سازمان به وزیر، جهت تأیید و سپس شروع انتخابات داده شود.

تعجیل وزیر بهداشت در کلید زدن انتخابات نظام پرستاری غیر قانونی است

سلامت نیوز:انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورایعالی به این شکل هست که ابتدائاً بایستی آئین نامه انتخابات در شورایعالی تصویب شده و سپس  آیین نامه طی نامه ای از طرف رئیس کل سازمان به وزیر، جهت تأیید  و سپس شروع انتخابات داده شود.

اما در اقدامی عجیب وزیر بهداشت پیش از طی این مراحل آغاز فعالیت های انتخابات پنجمین دوره نظام پرستاری را اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه پرستار، محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ضمن انتقاد از اقدام وزیر بهداشت در واکنش به این موضوع اظهار داشت: طبق مقررات وعرض 4 دوره گذشته آئین نامه  برگزاری انتخابات ابتدا بایستی  در شورایعالی مطرح و به تصویب برسد همچنین بر طبق ماده 17  قانون سازمان نظام پرستاری،  انتخابات هیئت مدیره هاوشورایعالی نظام پرستاری حداقل  3 ماه قبل از اتمام هر دوره که دوره چهارم در 24 آبان ماه به پایان خواهد رسید با اعلام رئیس کل سازمان نظام پرستاری به وزیر بهداشت، کلید می خورد.

اما امروز متوجه شدیم که وزیر بهداشت در یک اقدام کاملا غیر مترقبه  وبرخلاف قانون در نخستین روز فروردین ماه و در حالی که کشور در تعطیلات رسمی به سر می برد انتخابات نظام پرستاری را در اولویت قرار داده و طی ابلاغی رئیس ستاد اجرایی و رئیس هیئت نظارت پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری را منصوب نموده و آغاز فعالیت های انتخاباتی را از تاریخ 17 فروردین ماه 98 مشخص نموده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز آئین نامه پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره ها و شورایعالی نظام پرستاری در صحن شورایعالی مطرح نشده و به   تصویب نرسیده و در دستور کار بعدی این شوراست.

ضمن این که بر اساس ماده 17 قانون سازمان نظام پرستاری در هر دوره حداقل بایستی حداقل سه ماه قبل از اتمام دوره، نامه شروع فعالیت های انتخابات صادر شود  که بر اساس اعتبار نامه های صادر شده  برای اعضای شورایعالی دوره چهارم این نامه بایستی در مرداد ماه صادر می شد  نه در   تعطیلا رسمی و اولین روز فروردین ماه. لازم به ذکر است که در تمام دوره های گذشته برگزاری انتخابات همیشه با 3-4 ماه تاخیر صورت می گرفت. 

 شریفی مقدم در پایان ضمن بیان این که ای کاش به تمامی مسائل و مطالبات پرستاران اینگونه و قبل از موعد مقرر رسیدگی می شد اظهار داشت: از این رو اعلام می کنیم کلید خوردن انتخابات توسط وزیر بهداشت در روز اول فروردین ماه یک اقدام کاملا غیر قانونی است و کاملا شبهه انگیز است این انتخابات به این شکل قابل برگزاری نیست و توصیه ما به وزیر بهداشت  این است که در حوزه پرستاری مشاورین امین  را به کار بگیرد تابیش از این دچار چالش نشود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha