یک کارشناس سلامت گفت: هیچگاه داروهای خود را در اتومبیل و در زیر نور آفتاب قرار ندهید همچنین چنانچه ضمن سفر با اتومبیل، قطار، کشتی یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید ...

نکات مهم چگونگی مصرف دارو در مسافرتهای نوروزی

سلامت نیوز: یک کارشناس سلامت گفت: هیچگاه داروهای خود را در اتومبیل و در زیر نور آفتاب قرار ندهید همچنین چنانچه ضمن سفر با اتومبیل، قطار، کشتی یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید ...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ دکتر مریم فلاح با اشاره به اینکه بسیاری از داروها مانند داروهای ضد تشنج، داروهای بیماریهای قلبی و فشار خون، داروهای ضد افسردگی و اختلالات عصبی، داروهای ضد دیابت و چربی خون و برخی داروهای مسکن همچنین آنتی بیوتیک‌ها باید مرتب مصرف شوند، اظهار کرد:  قطع ناگهانی این داروها بیمار را دچار مشکل خواهد کرد.

فلاح افزود: ممکن است در ایام تعطیلات دسترسی شما به داروخانه‌های روزانه به دلیل تعطیلی مقدور نباشد اما همیشه داروخانه‌های شبانه‌روزی و برخی داروخانه‌هایی که ملزم به باز بودن داروخانه به صورت شیفت از پیش تعیین شده است، قابل دسترسی هستند.

وی گفت: نحوه نگهداری داروها را از دکتر داروساز هنگام تحویل گرفتن دارو از داروخانه بپرسید و هیچگاه داروهای خود را در اتومبیل که زیر نور آفتاب پارک شده است یا در شیشه عقب اتومبیل حتی در زمستان قرار ندهید. داروهای یخچالی را همراه با یخ و یا در داخل ظروف خنک‌کننده حمل کنند.

این کارشناس سلامت بیان کرد: چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید با مصرف یک یا 2 قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات نیم ساعت قبل از شروع سفر و تکرار یک قرص هر 4 تا 6 ساعت یکبار در طی سفر می‌توان عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه را بر طرف کرد.

وی تاکید کرد: به یاد داشته باشید که در طول 24 ساعت نباید بیشتر از 8 عدد قرص مصرف شود در صورت بارداری یا شیردهی نیز با داروساز یا پزشک مشورت کنند همچنین چنانچه به دلیل ابتلا به بیماری مزمن، دارویی را به صورت مرتب مصرف می‌کنید، دارو را به حد نیاز تهیه و تا پایان تعطیلات به همراه داشته باشید.

به گفته وی به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، به خصوص در مورد خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند همچنین همراه داشتن پوشک، شیرخشک شیرخوار، درجه تب، داروهای بدون نسخه مانند شربت تب بر، شربت سرماخوردگی، پماد سوختگی، پنبه و گاز استریل و دیگر داروهایی که کودک در حال مصرف است، در طی سفر ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha