بار اولتان نیست. بارها و بارها سوار بر اتومبیل شخصی‌تان یا روی ابرها سفر کرده‌اید. اما عجیب نیست اگر بعد از بارها و بارها سفر رفتن هم برخی از نکات ضروری برای بستن چمدان‌هایتان را ندانید و با غافل‌شدن از برخی نکات، سلامت خود را در سفر به خطر بیندازید.

قبل از بستن بار سفر به این نکته‌ها توجه کنید

سلامت نیوز: بار اولتان نیست. بارها و بارها سوار بر اتومبیل شخصی‌تان یا روی ابرها سفر کرده‌اید. اما عجیب نیست اگر بعد از بارها و بارها سفر رفتن هم برخی از نکات ضروری برای بستن چمدان‌هایتان را ندانید و با غافل‌شدن از برخی نکات، سلامت خود را در سفر به خطر بیندازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو،  اگر می‌خواهید سفر امسال برایتان با سلامتی و آرامش همراه باشد، به این نکته‌ها توجه کنید. پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها در سفر، چندان هم سخت نیست.البته این توصیه‌ها جای پزشک در موارد ضروری را نخواهد گرفت.


داروهای ضروری را جا نگذارید
جعبه داروها و کمک‌های اولیه، اولین چیزی است که باید به چمدان شما وارد شود. بعید نیست که در سفر به برخی از داروها نیاز فوری داشته باشید و داروخانه در دسترس‌تان نباشد. پس، قبل از عازم شدن، این اقلام را در یک کیف کوچک یا جامدادی بگذارید:
-داروهایی که برای بیماری‌های خاص مصرف می‌کنید (مثل انسولین یا قرص فشارخون.)
-آنتی‌هیستامین‌ها و داروهای ضدحساسیت (مثل قرص‌های آنتی‌هیستامین و پمادهای ضد گزیدگی حشرات.)
-مسکن‌هایی که بیشتر بر دردهای شما تاثیر دارند (مثل ژلوفن، استامینوفن یا دیکلوفناک.)
-قرص‌های ضدتهوع (مثل متوکلوپرامید.)
-ژل استریل دست و پنبه الکلی برای استریل‌کردن وسایل و دست‌هایتان
-چسب زخم و گاز استریل

آداب کنسرو خوردن را بدانید
اگر در سفر سراغ غذاهای کنسروشده می‌روید، باید قبل از مصرف غذا، آداب آماده‌سازی آن را رعایت کنید. مسمومیت و مرگ ناشی از بوتولیسم، ممکن است در اثر مصرف غذا و کنسرو آلوده بروز پیدا کند و به مرگ فرد منجر شود. بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی کُشنده است که با مصرف کشک غیرپاستوریزه، غذاهای کنسروی سمی یا سوسیس و کالباس آلوده بروز پیدا می‌کند. برای آنکه شما به چنین مسمومیت کشنده‌ای دچار نشوید، حتما در طول سفر موادغذایی فاسدشدنی (مثل تخم‌مرغ یا خامه) را در یخدان حمل کنید و کنسرو‌ها را قبل از مصرف کردن 20دقیقه بجوشانید.

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید
باور کنید کرم‌های ضدآفتاب، محصولات آرایشی نیستند. اگر به شهر آفتاب‌گیری سفر می‌کنید، حتما هر سه‌ساعت یک بار باید صورتتان را بشویید و دوباره کرم ضدآفتاب را روی پوستتان بزنید. آفتاب‌سوختگی می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد و حتی درد و سوزش غیرقابل تحمل پوست را در سفر همراهتان کند. یادتان نرود که برای آفتاب‌سوخته شدن، حتما نباید زیر آفتاب گرم و تند باشید. آفتاب ملایم، اما ممتد هم می‌تواند پوست شما را بسوزاند.

مریم‌گلی را به سفر ببرید
پمادهای مختلفی برای جلوگیری از گزیدگی حشرات به بازار آمده‌اند و برخی معتقدند اگر روی بدنتان اسپری ضدعرق بزنید هم حشرات سراغ شما نمی‌آیند. اما اگر به ترکیبات آن‌ها حساسیت دارید یا میل بیشتری به درمان‌های سنتی دارید، می‌توانید سراغ یک ضدگزیدگی طبیعی بروید. مریم‌گلی، یکی از گیاهانی است که خطر گزیدگی حشرات را از شما دور می‌کند. این گیاه را با آبِ کم دم کنید و عصاره آن را با پنبه روی پوستتان بزنید. بعید است که در این شرایط، حشره‌ای پوست شما را نشانه بگیرد.

بالشت‌تان را جا نگذارید
بی‌خوابی در سفر، یکی از مشکلات شایع است. بسیاری از افراد به سختی در فضایی به غیر از تخت خود به خواب می‌روند یا لااقل کیفیت خواب بالایی را در آن تجربه می‌کنند. اگر خواب راحت، همیشه دغدغه شما در سفر بوده، به‌دلیل بی‌خوابی‌هایتان در این روزهای خوش‌گذرانی فکر کنید. شاید دور از بالشتی که به آن عادت دارید، نمی‌توانید خوب بخوابید یا نیاز دارید که رو اندازتان از جنس خاصی باشد. در صورت ضرورت، تجهیزات موردنیازتان برای خوابیدن را از خانه با خود ببرید. خواب ناکافی در سفر می‌تواند شما را بیمار و خسته کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha