دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 267322

سازمان هواشناسی اعلام کرد، در 48 ساعت آینده شاهد شدت بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور خواهیم بود به گونه‌ای که میزان بارش در این مناطق به حدود 400 میلی‌متر می‌رسد.

بارش‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور شدت می‌یابد

سلامت نیوز:سازمان هواشناسی اعلام کرد، در 48 ساعت آینده شاهد شدت بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور خواهیم بود به گونه‌ای که میزان بارش در این مناطق به حدود 400 میلی‌متر می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون شاهد بارش شدید باران در همدان، کرمانشاه و مرکزی هستیم و در شازند همدان بارش‌ها به صورت برف نسبتا شدید است و انتظار داریم این سامانه بارشی به جز نوار شرقی ایران، سایر نقاط کشور را در برگرفته و سبب بارش باران و برف شود.
«امین حسین نقشینه» ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است و امروز و فردا (پنجم و ششم فروردین ماه) وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان، جنوب قم، شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی رگبار، رعد و برق از پدیده‌های این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده است و در ارتقاعات بارش برف سبب لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود و برای جاده‌های کوهستانی در استان‌های مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش خواهیم داشت و برای گیلان و غرب مازندران، آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه برای امروز و فردا به علت کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، شرایط صعودهای کوهستانی در البرز و زاگرس توصیه نمی‌شود؛ یادآورشد: همچنین تاکید می‌شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها در مناطق مستعد سیلاب به دلیل بارش‌های شدید به صورت رگبار، رعد و برق و وقوع سیلاب در غرب و جنوب غرب جدا خودداری شود.
نقشینه با بیان اینکه توصیه می شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب به عمل آید، اظهار داشت: همچنین بارش برف و کولاک برف موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز، زاگرس و شمال غرب کشور خواهد شد.
وی با اعلام این مطلب که فردا این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور، شمال شرق را هم در بر می‌گیرد و چهارشنبه عمده بارش در شمال شرق و جنوب خواهد بود، اضافه کرد: همچنین برای شمال غرب، غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده تداوم دارد و در سه روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب، زاگرس مرکزی و رشته کوه مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: در دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی و دریای خزر از امروز تا صبح فردا مواج است و غرب و جنوب غرب امروز وزش باد شدید خواهد داشت و از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید به همراه گرد و خاک را شاهد هستند.

** تهران و مشهد خنک‌تر می‌شوند
نقشینه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تهران و مشهد فردا خنک تر شوند، تصریح کرد: تهران امروز و فردا باران دارد و بیشینه دمای امروز مهرآباد 14 درجه سانتی گراد بالای صفر و فردا 11 درجه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای شمیران 7 درجه و مهرآباد به 9 درجه برسد.
وی برای تهران در روز چهارشنبه کاهش ناپایداری، ابر و باران پیش‌بینی کرد و افزود: برای مشهد مقدس نیز پیش‌بینی می‌شود امروز بیشینه دما 16 درجه و فردا 13 درجه باشد.
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: این سامانه بارشی چهارشنبه تضعیف می‌شود اما بارش‌ها خاتمه نمی‌یابد و برای روزهای پنجشنبه و جمعه هم بارندگی در کشور داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا کیانفر ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: ده استان هشدار سیلاب را دریافت کرده‌اند. آقای اردکانیان، هشدار کافی نیست بلکه وظیفه داریم تا بلا نازل نشده بدون فوت وقت: 1- سدها تخلیه گردد. 2- مسیر رودخانه‌ها پاکسازی شود. 3- هموطنان به اماکن امن انتقال یابند. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،